فیروزکوه|رزمایش پدافند غیر عامل 

رزمایش پدافند در بهزیستی شهرستان فیروزکوه به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از  پایگاه خبری دیمه نیوز، رزمایش پدافند که بهزیستی فیروزکوه آن را اجرا کرد با همکاری هلال احمر، سازمان آتش نشانی شهرداری و فرماندهی انتظامی شهرستان همزمان با هفته پدافند غیر عامل و به منظور آمادگی در مواقع  خطر با رعایت شیوه نامه ها و موازین بهداشتی برگزار شد.

 در رزمایش پدافند، آموزش های لازم به کارکنان بهزیستی در زمان مواجه با بحران هایی مانند زلزله، آتش سوزی، نشت گاز و… توسط کارشناسان هلال احمر و آتش نشانی ارائه شد.

رئیس اداره بهزیستی در خصوص این رزمایش با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به پدافند غیر عامل در تمامی حوزه ها، برگزاری این رزمایش را منعکس کننده اهمیت این مسئله خواند و بیان داشت: با اجرای رزمایش پدافند می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

علی اصغر عموزاده در ادامه گفت: ایجاد امنیت در جامعه و کشور در گروی تفهیم کامل اصول پدافند غیر عامل در اجتماع و آگاهی دادن از تهدیدات و خطرات موجود در جامعه و ارائه راهکارهای مقابله با این تهدیدات است که در مواجه با خطرات و حفظ آرامش و کاهش استرس در بین خانواده ها با نهایت دقت و برنامه ریزی آمادگی خود در این مواجه را داشته و از تیم راهبردی و واکنش بهنگام استفاده نماییم که در حقیقت پدافند غیرعامل صیانتی هوشمندانه از منابع کشور است.

این مسئول پدافند غیر عامل را عاملی برای حفظ و ارتقاء امنیت جامعه قلمداد کرد و افزود: پدافند غیرعامل، سبب کاهش استرس و آسیب پذیری و مخاطرات در مواقع وقوع هر نوع بحران است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این رزمایش و برنامه های اجرا شده در هفته پدافند غیر عامل کارشناسان آتش نشانی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و فرماندهی انتظامی همکاری مطلوبی با همکارانم داشته و کارشناسان انتظامی و آتش نشانی نیز آموزش های اولیه در خصوص امنیت و کمک های اولیه به کارمنان ارائه کردند که از همه این عزیزان تشکر می کنم.

کد خبر 25727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد