متقاضیان فرزند خواندگی از طریق سامانه فرزند خواندگی اقدام نمایند.

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر کلیه متقاضیان فرزند خواندگی می توانند از طریق سامانه فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net مراجعه و درخواست اولیه خود جهت سرپرستی طفل بی سرپرست را به بهزیستی ارسال نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه افراد می توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان مشمول قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را از بهزیستی درخواست نمایند ، اظهار کرد : زوجینی که 5 سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند ، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از سی سال سن داشته باشند

و دختران و زنان بدون شوهر بدون فرزند ، در صورتیکه حداقل یکی از آنان بیش از سی سال سن داشته باشند. میتوانند درخواست فرزند خواندگی نمایند .

مدیر کل بهزیستی تاکید کرد : طبق ماده 14 قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی صادر می نماید که درخواست کننده سرپرستی صادر می نماید که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی تملک کند.

وی اضافه کرد :  در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده ممکن یا به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد ، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق در آینده را صادر و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می کند.

محمدی عنوان کرد : همچنین طبق ماده 15 همان قانون در خواست کننده منحصر یا در خواست کنندگان سرپرستی باید متعهد گردند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین نمایند .

وی تصریح کرد : این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک و نوجوان جاری می باشد . بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان ، موظفند با نظر سازمان خود را نزد یکی از شرکت های بیمه به نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

کد خبر 25724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد