لزوم بازشناسی استعدادهای افراد دارای معلولیت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، بازشناسی استعدادها، پشتکار، مشارکت فعالانه و مسئولیت پذیری اجتماعی را در تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی های افراد دارای معلولیت مهم و کارآمد دانست.

دکتر فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره " آشنایی با قانون حمایت از حقوق معلولان"  که در قالب مسابقه کشوری روز جهانی نابینایان ترتیب داده شده بود، اظهار داشت: دستیابی به اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان و رعایت حقوق شهروندی، جز با مشارکت جدی و فعالانه افراد دارای معلولیت محقق نمی شود.

مدیرکل بهزیستی در این آیین که با حضور نمایندگان تشکل های نابینایان، نفرات برگزیده  مسابقه و اعضای شورای معاونین برگزار شد؛ همدلی تشکلهای نابینایان بهزیستی استان در برگزاری این جشنواره را حائز اهمیت دانست و اتحاد تشکلها را مقدمه حصول به اهداف مد نظر این قشر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد:  اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در راستای آگاهسازی عموم جامعه و دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت در سطح استان، مکاتبات لازم را با کلیه ارگانها، جهت رعایت حقوق معلولین انجام داده و در کلیه عرصه ها پیشتاز اجرایی نمودن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین می باشد.

صحاف مشارکت جمعی را گام مهمی در حصول نتایج مطلوب در خصوص ایجاد جامعه ای با دسترسی برابر برای همه دانست و برگزاری چنین جشنواره هایی را نهادینه سازی رعایت حقوق معلولین در عرصه های مختلف عنوان کرد و ظرفیت ها و  استعدادهای ویژه ی نابینایان در زمینه های مختلف را چشمگیر و ستودنی خواند.

وی افزود:  شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و خلاقیت افراد دارای معلولیت، برگزاری جشنواره های مرتبط با معلولان و تلاش همگانی در امر مناسب سازی شهری، فرصت بسیارخوبی در جامعه فراهم می آورد تا زمینه های تلفیق اجتماعی آنها را مهیا سازد.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین از معاونت توانبخشی، روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان،  موسسه فرهنگی بصیر و انجمن نابینایان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.  

دکتر حسن بخشی معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز با اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری این جشنواره از شرکت بیش از ۲۴۰ نفر از نابینایان کشور در آن خبر داد و افزود: حضور فعال و موثر افراد دارای معلولیت در صحنه های مختلف اجتماعی و فرهنگی، در ارتقای فرهنگ عمومی و تغییر نگاه اجتماعی، نتایج اثربخشی به همراه خواهد داشت.

مهدی رفعتی مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر نیز با ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشواره،  استقبال نابینایان را از این مسابقه مطلوب توصیف کرد و برنده ی واقعی این مسابقه را کلیه افراد دارای معلولیتی دانست که با حقوق خویش آشنا شده و در راستای تحقق آن تلاش می کنند.

رفعتی افزود: ۲۳ نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد که در این آیین با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، با حضور مدیرکل محترم بهزیستی استان و معاون توانبخشی، به صورت نمادین ۵ نفر معرفی و لوح سپاس دریافت کردند.

فرهاد عبدوی مدیرعامل جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز این جشنواره در تنگناهای کرونایی،  از مساعدت و همکاری های صورت گرفته، قدردانی و لزوم توجه بیش از پیش نهادهای مختلف به امر شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های بارز نابینایان را خواستار شد.

کد خبر 25702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد