تمدید خودکار اعتبار کارت شناسایی معلولان

با توجه به شیوع کرونا و به منظور محدود کردن تردد ها،کارت‌های شناسایی افراد دارای معلولیت به صورت خودکار و به مدت یک سال تمدید می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تمدید خودکار اعتبار کارت شناسایی معلولان گفت: با توجه به شیوع کرونا و به منظور محدود کردن تردد ها،کارت‌های شناسایی افراد دارای معلولیت به صورت خودکار و به مدت یک سال تمدید می شود
مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: با توجه به شرایط ویژه جامعه و همه گیری ویروس کرونا و آسیب پذیر بودن افراد دارای معلولیت و همچنین به منظور جلوگیری از ترددهای بیشتر این افراد در سطح شهر،سازمان بهزیستی نسبت به تمدید خودکار اعتبار کارت های شناسایی افراد دارای معلولیت تحت پوشش، اقدام کرده است.
مهدی دیناری افزود: بنا بر این تصمیم سازمان،تمامی کارت‌های شناسایی افراد دارای معلولیت که زمان اعتبار آنها به اتمام رسیده و یا در ماه‌های آینده به اتمام خواهد رسید، به مدت یک سال تمدید شده است و معلولان  می‌توانند با کارتی که در حال حاضر در دست دارند، از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند شوند.
وی همچنین درباره جزئیات راه‌اندازی خانه‌های کوچک مراقبت، اظهار کرد: تعدادی از مددجویان که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند شرایط نگهداری در منزل را ندارند یا معلولیت آن‌ها شدید است و یا خانواده ندارند که از آن‌ها نگهداری کنند. 
وی با بیان اینکه خانه‌هایی را طراحی کردیم تا افرادی که معلولیت‌های ذهنی خفیف یا متوسط دارند مرحله به مرحله در این خانه‌ها وارد شوند، اضافه کرد: در نهایت این افراد بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند، این خانه‌ها علاوه بر برخورداری از اقدامات نگهداری، شرایطی را برای مددجویان فراهم کرده که از خدمات سطح جامعه نیز بتوانند بهره‌مند شوند، یعنی جدا از اقامت در این مراکز می‌توانند مانند سایر افراد عادی به مدرسه دانشگاه و ... بروند.
مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر اینکه هدف ما از راه اندازی خانه‌های کوچک مراقبت مشارکت هرچه بیشتر افراد دارای معلولیت در اجتماع است، گفت: افراد باید بتوانند امور شخصی خودشان را انجام دهند و توانمندسازی آن‌ها و حفظ استقلال شان از اهداف ما بوده است.

کد خبر 25697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد