بهشهر | جلسه شورای معاونین اداره کل بهزیستی مازندران در بهشهر برگزار شد

صبح امروز با حضور دکتر غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم شریف شهرستان‌های نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی، اعضای شورای معاونین و روسای ادارات بهزیستی شرق استان جلسه شورای معاونین بهزیستی مازندران با محوریت بررسی چالش ها و مشکلات منطقه شرق استان در بهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهردهی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم بویژه شهید سردار رمضانعلی صحرایی، حضور نماینده مردم شریف منطقه شرق استان را فرصت مغتنمی در جهت پیشبرد اهداف بهزیستی دانست و گفت : دکتر شریعتی از ظرفیت های بی‌بدیل استان هستند و همواره منشا خدمات ارزنده بخصوص در راستای اهداف محرومیت زدایی انقلاب اسلامی و حمایت از جامعه هدف بهزیستی بوده و همواره در تمامی عرصه های خدمت منشا خیر و برکت بوده است.
وی ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت موجود سه شهرستان منطقه شرق استان افزود : بالغ بر ٩٠ هزار نفر در قالب حدود ٣٢ هزار خانوار در شهرستان‌های نکا بهشهر و گلوگاه از خدمات بهزیستی مازندران بهره‌مند هستند که حدود یازده هزار نفر از آنها را معلولین و توانخواهان تشکیل می دهند.
مدیر کل بهزیستی مازندران اضافه کرد : ١۵ مرکز خدمات توانبخشی، ٧٨ مرکز در حوزه پیشگیری و ١٣مرکز در حوزه اجتماعی به جامعه هدف بهزیستی در شرق استان خدمات دهی می‌کنند.
دکتر گوهردهی هدف نهایی بهزیستی را ارتقا سطح توانمندی گروه های هدف عنوان و خاطرنشان کرد: از مهمترین ارکان توانمندسازی، رفع مشکلات حوزه ی مسکن و اشتغال توانخواهان می باشد که بهزیستی مازندران با تعهد احداث و تحویل ۴٧ واحد مسکونی در سال ۹۹، تعداد  ٧۶ واحد مسکونی را در هفت ماه ابتدایی سال به جامعه ی هدف تحویل داده است که حدود ۶۱ درصد بیش از تعهد و برش تعیین شده بوده است. همچنین در حوزه ی اشتغال نیز با ایجاد ۴۴٨ مورد اشتغال در شرق استان گام های خوبی در مسیر توانمندسازی گروه های هدف برداشته است.
وی افزود : بهزیستی مازندران با واگذاری بیش از تعهدات واحد های مسکونی نسبت به برش سالیانه، رتبه ی بسیار بالا وعملکرد موفقی را در کشور دارد. 
دکتر گوهردهی یکی از مهمترین رویکرد های سازمان را دسترسی پذیری خدمات و تسهیل ارائه ی خدمات سطح اول به جامعه هدف عنوان کرد و گفت : در همین راستا، در نظر است همزمان با کل کشور، مراکز مثبت زندگی جهت ارائه خدمات سطح یک بهزیستی با بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و تحصیل کرده در اقصی نقاط استان راه‌اندازی شود.
مدیر کل بهزیستی مازندران راه اندازی خانه های کوچک حمایتی را یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان در جهت توانمندسازی گروه های هدف دانست و تصریح کرد : دو خانه حمایتی در استان مازندران با هدف حفظ کرامت انسانی و استقلال فردی توانخواهان و سالمندان راه اندازی شده است که در این مراکز با ظرفیت محدود در محیطی مشابه خانه از توانخواهان با نظارت پرستاران نگهداری می‌شود.
وی با اشاره به صدور مجوزهای راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در استان بر اساس پروتکل های جدید بهداشتی گفت : مازندران از جمله استان هایی است که در سطح کشور مجوز راه اندازی دو مرکز جامع درمان اعتیاد را صادر نموده که این مهم حاصل تلاش همکاران بهزیستی در حوزه توسعه پیشگیری است.
دکتر گوهردهی واگذاری فرزندان به خانواده های واجد شرایط را یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود : بهزیستی این آمادگی را دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم از ستاد بهزیستی کشور، مجوز راه اندازی خانه های حمایتی، مراکز مشاوره، مرکز جامع درمان اعتیاد در شرق استان را به متقاضیان واجد شرایط اعطا کند.
وی همچنین تلاش برای راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان گلوگاه را هم از برنامه های این اداره کل دانست.
در ادامه دکتر غلامرضا شریعتی نماینده مردم شریف نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به محرومین و مستضعفان جامعه گفت : بواسطه شرایط خاص کاری در بهزیستی و صبر و بردباری که لازمه فعالیت در این نهاد حمایتی است، کارکنان بهزیستی از سایر کارکنان دولت متمایز هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  افزود : مجمع نمایندگان استان ارزش کار و خدمات پرسنل خدوم بهزیستی استان را می‌داند.
دکتر شریعتی بخش اعظم مشکلات مردم را مشکلات اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد : مجلس یازدهم این ظرفیت را دارد که در تدوین و تنظیم بودجه ١۴٠٠، افزایش قابل ملاحظه‌ای در سقف بودجه سازمان بهزیستی اعمال کند.
نماینده مردم شریف منطقه شرق استان تصریح کرد : اولویت هزینه کرد بودجه باید در مسیر کمک به محرومین و جامعه هدف نهادهای حمایتی باشد.
وی با اشاره به ظرفیت اقتصادی عظیم استان اذعان کرد : بکارگیری این ظرفیت برای توسعه، رفاه و پیشرفت استان و مردم، نیازمند عزمی جدی و اراده ای انقلابی است.
دکتر شریعتی خواستار هدایت مشارکت های مردمی به سمت خدمات بهزیستی شد و افزود : مجمع نمایندگان استان این آمادگی را دارد که در جهت ساخت مسکن جامعه هدف بهزیستی پیگیری و حمایت های لازم را داشته باشد. 
دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد : حجم فعالیت ها و خدمات بهزیستی بسیار زیاد است و مجمع نمایندگان استان با توجه به این حجم خدمات، پشتیبانی و حمایت جامعی از این نهاد حمایتی دارند.

کد خبر 25673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد