عدم مهارت حل مسئله سلامت روان خانواده‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سلامت روان پدر، مادر و فرزندان در یک خانواده به علل مختلف اعم از عدم مهارت زندگی، فرزندپروری و حل مسئله می‌تواند به خطر بیافتد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا وارثی اظهار داشت: نخستین پایگاه و قدمگاه برای توسعه سلامت روان، خانواده است که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در عمل این هسته مرکزی دچار کمبودهایی شده است.

وی با بیان اینکه سلامت روان پدر، مادر و فرزندان در یک خانواده به علل مختلف اعم از عدم مهارت زندگی، فرزندپروری و حل مسئله می‌تواند به خطر بیفتد افزود: طبیعتا اگر خانواده دچار مشکل شود به دنبال آن سلامت جامعه نیز آسیب خواهد دید.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: ما در سازمان بهزیستی حول سه محور پیشگیری جهت جلوگیری از آسیب روانی کودکان، جوانان و میانسالان در جامعه، توانبخشی و توانمندسازی فعالیت مستمر داریم.

وارثی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی سعی می‌کنیم تا با احصا نیازهای افراد، آن‌ها را به یک نطقه پایدار و باثبات برسانیم همچنین در قسم پیشگیری نیز طرح‌های مختلفی تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج سلامت روان در بین دهک‌های مختلف همچون مهاد کودک، خانواده‌ها، اشخاص در معرضِ آسیب، حاشینه نشینان شهر برای پیشگیری از آسیب‌های روان را با رنگ و بوی سلامت روان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود امروز خط مشاوره ۱۴۸۰ به صورت دوازده ساعته فعال است و در سراسر استان مشاوره‌های رایگان در حوزه‌های فرزندپروری، طلاق، خانواده، مباحث حقوقی، اجتماعی و مددکاری و موارد همسر آزاری، فرزند آزاری و حتی سالمند آزاری ارائه می‌شود.

کد خبر 25661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد