۴۸ معلول قزوینی برای معافیت از خدمت به نظام وظیفه معرفی شدند

مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: ۴۸ معلول واجد شرایط و تحت پوشش حمایت این اداره کل امسال برای معافیت از خدمت سربازی به سازمان نظام وظیفه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا وارثی با اشاره به اقدامات شورای پزشکی معافیت از خدمت سربازی بهزیستی استان قزوین، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال سه جلسه کمیسیون معافیت از خدمت سربازی با حضور اعضای شورای پزشکی برگزار شده است که از ۶۰ فقره پرونده مطرح شده در آن، ۴۸ پرونده واجد شرایط معرفی به حوزه نظام  وظیفه بودند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته سازمان بهزیستی براساس تعامل با سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای کمک به نگهداری افراد معلول در منزل، موفق به کسب امتیازاتی در ارتباط با معافیت از خدمت سربازی فرزندان ذکور خانواده های دارای معلول شده بود.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه هدف قانونگذار از بهره مندی فرد مشمول از معافیت خدمت وظیفه عمومی، مراقبت و نگهداری از معلولان در کانون خانواده و توانمندسازی خانواده است، نگهداری آنان در مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان، مغایر با قوانین مذکور بوده و فقط خانواده آن دسته از معلولان مجردی که در منزل نگهداری می شوند شرایط معافیت را دارا هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین یادآور شد: از سال ۸۵ به این سو، یکی از فرزندان ذکور اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده و یا حداقل ۲ نفر از فرزندان مجرد آنها ناتوان و معلول باشند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

وارثی اظهار داشت: مشمولانی که با معلولان اناث ازدواج می کنند و زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می کنند تا زمانی که سرپرستی همسر ناتوان خود را به عهده داشته باشند، در صورت عدم غیبت به صورت موقت  از انجام دوره ضرورت معاف می شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج معافیت دائم برای آنها صادر می شود.                                                                                                                                                   
این مسوول ادامه داد: داشتن معلولیت جسمی حرکتی در حد شدید یا خیلی شدید در یکی ازحوزه های جسمی ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب ملاک بررسی است و معلولیت های ذهنی و روان مشمول این معافیت نیست.

کد خبر 25660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد