سومین جلسه ستاد مناسب سازی استان برگزار شد

سومین جلسه ستاد مناسب سازی استان در سال جاری با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، احمد توکلی مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر فرزاد گوهردهی در ابتدا ضمن ارائه گزارش ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در سال ٩٨ در حوزه مناسب سازی گفت : ادارات کل و ادارات تابعه شهرستانی در چهار شاخص اصلی از جمله ورودی ادارات، سطح شیب‌دار، سرویس های بهداشتی و آسانسور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۶٠ درصد دستگاه ها، استانداردهای ورودی را رعایت کردند، افزود : بر اساس نتیجه ارزیابی جشنواره شهید رجایی در شاخص سرویس بهداشتی تنها ٢٠ درصد دستگاه های اجرایی، در خصوص سطح شیب‌دار ٣٠ درصد و در شاخص سرویس بهداشتی نیز ٢٠ درصد امتیاز لازم را کسب کردند .

وی تصریح کرد : متاسفانه طی این ارزیابی تنها ٣٣ درصد از دستگاه های اجرایی، استانداردهای مناسب سازی را در هر چهار شاخص، رعایت کردند که این آمار بیانگر لزوم توجه و همکاری دوچندان اعضای ستاد مناسب سازی استان است.

مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه آمار مقایسه ای از میزان پیشرفت دستگاه های اجرایی استان در رعایت استانداردها طی دو سال گذشته ارائه کرد و گفت : خوشبختانه در این راستا پیشرفت هایی صورت گرفته است اما این پیشرفت از سرعت مناسبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم تملک ساختمان‌های استیجاری در برخی ادارات افزود : از مجموعه اعضای محترم ستاد مناسب سازی استان انتظار می‌رود توجه ویژه به هر چهار شاخص موجود داشته باشند و بهزیستی نیز این آمادگی را دارد که در بحث آموزش مشاوره و نظارت در روند پیشرفت کار حضور داشته باشد.

دکتر گوهردهی خواستار تخصیص بخشی از اعتبارات عمرانی بخصوص در اداراتی که نیازمند اعمال تغییرات و رعایت آیتم های مناسب سازی هستند، شد و خاطرنشان کرد : تنها با مناسب سازی می‌توان زمینه حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران موقتی و بانوان باردار و افراد ناتوان در جامعه را فراهم کرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران در خاتمه با اشاره به پیشنهاد شهر بدون مانع در همایش شهرداران و انتخاب سه شهر در استان در این راستا، خواستار برگزاری جلسه توجیهی و زمانبندی اجرای پروژه با حضور فرمانداران و تامین اعتبارات لازم توسط استانداری و سازمان مدیریت و نظارت کمیته های مناسب سازی استانی و شهرستانی شد.

کد خبر 25659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد