کرونا ۶۱ مهدکودک در قزوین را تعطیل کرد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۶۱ مهدکودک استان به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا و استقبال نکردن خانواده‌ها تعطیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز شنبه به تاثیر منفی و همه جانبه شیوع ویروس کرونا برروند فعالیت مهدهای کودک‌ها، خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، فعالیت مهدهای کودک‌های استان از چهارم اسفند ۹۸ تا ۲۴ خرداد ۹۹ تعطیل بوده و سپس با شرط رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی اجازه بازگشایی به آنها داده شد.

وی تصریح کرد: در دور جدید بازگشایی مهدهای کودک، این مراکز با یک سوم ظرفیت در گروه‌های سنی زیر ۴ سال و با نیمی از ظرفیت در گروه سنی پنج و ۶ سال اجازه فعالیت داده شد که در این زمینه نظارت و بازدیدهای مستمری از این اماکن توسط بهزیستی در سطح استان صورت می‌گیرد.

به گفته وی، وضعیت قرمز استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا باعث شده تا بخشی از والدین هنوز با وجود سختی و مشکلات پیش روی خود تمایل چندانی برای حضور کودکان خود در مهدهای کودک نداشته و تنها بخش کوچکی از والدین از این بازگشایی استقبال کرده‌اند.

وی اظهار داشت: از جمله موارد مورد نظر در حوزه بازگشایی مهدهای کودک، بررسی دوربین مداربسته در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ضد عفونی کردن تجهیزات، اسباب بازی‌ها و محیط مهدکودک قبل از بازگشایی و در پایان روز نیز استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا داشته و در نهایت رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های نظارتی این اداره کل در مهدهای کودک، همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی، حضور نداشتن اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهد کودک، آموزش اولیا برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه می‌باشد.

وارثی با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام شده تا به امروز تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مهدهای کودک سطح استان اجرایی شده و هیچ گونه مورد منفی در این زمینه گزارش نشده، افزود: در حال حاضر ۴۸ مهدکودک و سه مرکز رفاه کودک و خانواده با ۴۵۶ کودک فعال هستند.

۱۰۹ مهدکودک و چهار مرکز رفاه کودک و خانواده تا پایان سال ۹۸ تحت نظارت بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کردند.

کد خبر 25658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد