در رسانه | اطلاعیه روابط عمومی بهزیستی قزوین به عدم پذیرش معتاد متجاهر خانم

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان "عدم پذیرش معتادین متجاهر خانم در قزوین" اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در اطلاعیه اداره کل بهزیستی استان قزوین در پاسخ به این خبر که در فضای مجازی استان منتشر شده،آمده است:پذیرش بیماران معتاد برای حمایت از درمان این بیماران با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس از تاریخ ۹۹/۳/۲۳ در سطح استان آغاز شده است.

طبق مفاد ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور به دلیل اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین طی کردن ۱۴ روز قرنطینه برای بیماران لازم است مراکز اقدام به پذیرش ۵۰٪ ظرفیت نمایند و امکان پذیرش ۱۰۰٪ ظرفیت به لحاظ  پیشگیری از انتقال ویروس کرونا وجود ندارد.

در هماهنگی‌های صورت پذیرفته با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، علوم پزشکی و نیروی انتظامی ظرفیت مراکز احصا و زمانبندی منظمی برای پذیرش بیماران تمایلی یا ماده ۱۵ و وهمچنین بیماران متجاهر یا ماده ۱۶صورت گرفته است.

در حال حاضر بایستی بیماران ضمن بررسی های بالینی و اخذ گواهی  سلامت کرونا با شرایطی که در مراکز قرنطینه فراهم شده است ۱۴ روز دوره اولیه را سپری نموده و پس از اطمینان از وضعیت بیمار و عدم ابتلا به کرونا ، وارد مراکز اقامتی و کمپ ها شوند.

از خردادماه سال جاری تا پایان شهریور ۵۹۰ بیمار در مراکز پذیرش شده همچنین در حال حاضر ۲۹۲ بیمار در مراکز اقامت دارند.

۱۳ مرکز ترک اعتیاد با مجوز سازمان بهزیستی استان ارائه این خدمت را در دستور کار دارند که ۱۲ مرکز متعلق به مردان و یک مرکز متعلق به زنان می باشد.

ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه هماهنگی لازم را جهت پذیرش بیماران بعمل می آورند.  

پذیرش بیمار بدون تاییدیه سلامت کرونا و بدون مجوزهای قانونی در مراکز شبانه روزی خلاف پروتکلهای وزرات بهداشت بوده و پذیرشها با استقرار تیم غربالگر و با دستور قضایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد در مراکز صورت می پذیرد در موارد حاد و بحرانی با هماهنگی قبلی با ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه این زیرساخت بایستی هماهنگ شود در غیر این صورت مرکز مجاز به پذیرش نیست.

کد خبر 25657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد