حمایت بهزیستی استان کرمانشاه از ۶۳۲۹ زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶۳۲۹ زن سرپرست خانوار زیر چتر حمایت بهزیستی این استان قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فرحناز محمدی  با اشاره به حمایت بهزیستی استان از تعداد ۶ هزار و ۳۲۹ زن سرپرست خانوار، اظهار داشت: این مددجویان به دلیل داشتن همسر متوفی، مطلقه بودن، مفقودالاثر بودن، از کارافتادگی و اعتیاد همسر تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند.

وی افزود: تعدادی از دختران مجرد ، زنان خودسرپرست و خانوارهای دارای کودکان سه قلو و به بالا نیز به دلیل مشکلات متعدد از خدمات دفتر توانمندسازی زنان و خانواده معاونت اجتماعی بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از وجود ۵۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با نظارت بهزیستی در راستای کمک به اشتغال و بازتوانی زنان خبر داد.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح تاک به منظور اشتغال زایی زنان روستایی توسط بهزیستی اشاره داشت و گفت: هم اکنون این طرح با تشکیل ۳۱۰ گروه در استان در حال اجراست.

دکتر محمدی با بیان اینکه بهزیستی در تلاش است برای حمایت از زنان سرپرست خانوار آنها را از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند سازد، افزود: در این راستا هم اکنون ۲ هزار نفر از  زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه روستایی و شهری هستند.

وی همچنین عنوان کرد: ۱۱۰۰ نفر از دانش آموزان و ۲۹۰ نفر از دانشجویان فرزندان زنان سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت وام اشتغال زایی به ۱۰۵ زن سرپرست خانوار و همچنین پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۱۷ نفر طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این خدمات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمک هزینه معیشت، درمان و خرید لوازم ضروری زندگی را نیز دریافت کرده‌اند.

کد خبر 25589

برچسب‌ها

خدمات الکترونیک پرکاربرد