۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴

مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

مردم بیش از تامین نیازهای معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند

شهردار کرمان : برای هرگونه همکاری وهمراهی با بهزیستی واجرای طرح های مشترک آمادگی کامل داریم
مردم بیش از تامین نیازهای معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان طی مراسمی شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و کارکنان شهرداری کرمان به پازل همدلی پیوستند.

    در این مراسم که با حضور عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان ،سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان،زهرا لری و احمد حسن زاده از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و تنی چند از مسئولین بهزیستی و شهرداری حضور داشتند ابتدا عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن تشکر و قدردانی از شورای شهر و شهرداری به واسطه اهتمام و توجه ویژه ای که به مسایل اجتماعی دارند، گفت:با توجه به مسایل و مشکلاتی که جامعه امروز با آن موجه است،می طلبد که بیش از پیش به حوزه اجتماعی توجه داشته باشیم و بطور تخصصی به مباحث حوزه اجتماعی ورود کنیم.

صادق زاده افزود:امروز مردم بیش از تامین نیازهای معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند و برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این زمینه برای توانمند سازی جامعه امری مهم و ضروری است.

وی حضور نخبگان و تدوین برنامه ها و ساز و کارهایی که بتواند مسایل اجتماعی را در جامعه ساماندهی کند را بسیار مهم و کارساز دانست و بر ضرورت توجه به مسائل روز جامعه با رویکرد علمی و جامعه شناسانه تاکید کرد.

صادق زاده در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل و مشکلات اجتماعی که مردم با آن رو به رو هستند،به طرح «پازل همدلی» اشاره کرد و اظهار داشت:این طرح با محوریت تهیه و توزیع نوشت افزار جهت ارائه به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت تدوین شده است و در واقع این طرح رویکرد مشارکتی مردم در جامعه را تقویت می کند.

وی خاطر نشان کرد:هدف مهم این طرح این است تا ظرفیتی را ایجاد کنیم که هر کسی با هر توان و امکانی بتواند مشارکت و نام خود را در این مجموعه ثبت کند. صادق زاده تصریح کرد:در این زمینه می توانیم با همدلی و تعامل با یکدیگر، اقدامات موثرتری در زمینه حمایت از دانش آموزان نیازمند انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد:شهرداری در این دوره بیش از هر دوره ای به مسایل اجتماعی به صورت عملیاتی توجه داشته است و تشکیل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بیانگر همین موضوع است و خوشبختانه گام های خوبی در زمینه مسایل اجتماعی در این دوره از شورا و شهرداری برداشته شده است.

صادق زاده ادامه داد: سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که با همکاری  و تعامل با شهرداری،اقدامات موثر و ماندگاری در حوزه اجتماعی انجام دهد. وی افزود: بهزیستی و شهرداری میتوانند با تعامل و تفاهم قدم های مثبتی رادر حوزه کودکان کار،معتادان متجاهر، متکدیان و حل مشکلات و معضلات آنها بردارند

صادق زاده همچنین پیشنهاد تشکیل اورژانس اجتماعی مشترک با شهرداری در حوزه مداخله در آسیبهای اجتماعی را ارائه نمود.

سید مهران عالم زاده نیز در این نشست گفت:شهرداری رسالت های مختلفی در شهر دارد و نقش یک دولت محلی را ایفا می کند و شورای اسلامی شهر نیز به عنوان یک پارلمان محلی محسوب می شود و شورا و شهرداری در کنار هم در جهت خدمت رسانی به مردم همواره در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری با سه رویکرد در حوزه های عمرانی،خدماتی و مسایل فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد،افزود: امروز توجه به مسایل اجتماعی به عنوان یکی از مباحث مهم در کشور یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا بستر تمام ناهنجاری های اجتماعی از بی توجهی به این حوزه در جامعه شروع می شود.

عالم زاده تاکید کرد: باید تلاش شود حوزه اجتماعی به طور همه جانبه و متوازن در تمام بخش ها دیده شود. وی با اشاره به اینکه شهر به عنوان یک موجود زنده و در حال رشد است،تصریح کرد: باید به مسایل حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر نگاه ویژه شود که خوشبختانه در این دوره با حمایت خوب شورای شهر،به موضوعات اجتماعی بیشتر پرداخته شده است.

عالم زاده در ادامه راه اندازی دبیرخانه شهر دوستدار کودک را اولین گام مهم در زمینه توجه به مسایل حوزه کودک در زمینه مسایل اجتماعی دانست و گفت: همچنین راه اندازی دبیرخانه ستاد مناسب سازی شهر برای حضور معلولین، ساماندهی کودکان کار، ایجاد مرکزی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار،ایجاد گرم خانه و ساماندهی و خدمات رسانی در حوزه مناطق حاشیه ای شهر از دیگر مواردی است که شهرداری با جدیت پیگیری و دنبال می کند.

شهردار کرمان همچنین ایجاد سه فرهنگسرای تخصصی در حوزه های کودک،سالمندان و معلولین را از دیگر برنامه های شهرداری در حوزه مسایل اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا فرهنگسرای کودک راه اندازی شده است و در حوزه های کودک فعالیت دارد و  فرهنگسرای ویژه سالمندان و معلولین نیز راه اندازی خواهد شد.که فرهنگسرای معلولین برای اولین بار در کشور درکرمان طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.

عالم زاده افزود:شهرداری در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی سعی دارد با کمک دستگاه های متولی،گام های خوبی بردارد و با توجه به مشکلات کنونی جامعه در جهت ساماندهی مسایل اجتماعی اقدامات موثرتری انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با وفاق و همدلی بین شهرداری و ارگان ها و دستگاه های متولی،شاهد اقدامات خوبی در این حوزه باشیم. شهردار کرمان همچنین آمادگی خود را برای هرگونه همکاری وهمراهی با بهزیستی واجرای طرح های مشترک اعلام کرد

گفتنی است در پایان این نشست از «پازل همدلی» با حضور اعضای شورای شهر،شهردار معاونین شهرداری و مسئولین بهزیستی رونمایی شده و شهردار و اعضای حاضر شورای شهر کرمان به این طرح پیوستند.   

                                 

                             

کد خبر 25550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد