مشارکت ۱۲ هزار نفری با خرید ۴۰۰ هزار قطعه از پازل همدلی برای کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم تاکنون

دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور، صبح امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در محل آماده سازی کوله پشتی های «پازل همدلی» حضور یافت و از نزدیک در جریان روند این کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر قبادی دانا درخصوص اجرای طرح پازل همدلی گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و تعاون و احسان برای مردم عزیزمان که بر اثر شیوع کرونا دچار مشکل شده اند، پویش بزرگ «ایران همدل» در سطح کشور و با همکاری نهادهای مختلف شکل گرفت و «پازل همدلی» در کنار آن و جزیی از این پویش، از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی شد.

وی افزود: در این پازل که شامل۶۰۰ هزار قطعه در نقشه میهن عزیزمان ایران اسلامی هست، بر هر یک از قطعات تصویر یکی از مفاخر استان های مختلف کشور نقش بسته است و در سامانه ای به همین نام و به مبلغ ۱۰ هزار تومان، جهت مشارکت مردم، به فروش می رسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در پایان این طرح مبلغ ۶میلیارد تومان کمک مردمی خواهیم داشت که برای ۶۰هزار کودک نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور، کوله پشتی و نوشت افزار تهیه و توزیع خواهد شد.

دکتر قبادی دانا گفت: با این کار بزرگترین پازل دنیا در گینس به ثبت می رسد و در حال حاضر در حدود ۴۰۰ هزار قطعه از این پازل با حضور بیش از ۱۲هزار نفر خریداری شده است که بر روی سامانه مذکور قابل مشاهده است و در حدود۲۰۰هزار قطعه باقی مانده است که از همه عزیزان و خانواده های عزیز ایرانی دعوت می کنم که به سامانه مراجعه کنند و باقی مانده قطعات را خریداری کنند.

وی افزود: این اقدام خلاقانه با همکاری حوزه مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور، انجمن صنفی تولید کنندگان نوشت افزار کشور، پیک تحریر، خیریه نیک گامان جمشید و همچنین با همکاری جمعیت «طلوع بی نشان ها» (افراد دارای اعتیاد که بهبود یافته اند و دوختن کوله پشتی ها را انجام می دهند) انجام شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کیفیت اقلام نیز گفت: اقلام نوشت افزار شامل مداد، خودکار، دفتر و... توسط کارخانجات داخلی آماده شده است و قیمت تمام شده هر یک از این کوله پشتی ها به همراه نوشت افزار مبلغی در حدود یکصد هزار تومان برای هر نفر خواهد بود و قیمت واقعی نیز چیزی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰هزار تومان برآورد می شود.

وی افزود: امروز اولین کوله پشتی را به صورت نمادین تکمیل کردیم وان شاءالله این کوله های تکمیل شده به زودی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.  

کد خبر 25537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =