شناسایی ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن در استان چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن شناسایی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری" نرگس عسگری" مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی گفت:  از سال گذشته تا کنون ۲۳۲ خانواده دارای ۲ معلول در این طرح صاحب خانه شدند.

وی افزود: طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی در قالب تفاهمنامه سه جانبه بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد: برای احداث مسکن روستایی به این خانواده‌ها ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و  ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می شود.

عسگری با اشاره به رتبه برتر استان چهارمحال و بختیاری در جذب و تخصیص اعتبارات احداث مسکن برای خانواده‌های۲ معلول روستایی در سطح کشور گفت: ۵۰۰ خانواده دارای ۲ معلول فاقد مسکن در استان شناسایی شدند که در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد کمک می‌شود.

مدیر کل بهزیستی همچنین از ساخت و تامین مسکن برای خانوادههای دارای ۲ معلول در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان خبر داد و خاطر نشان کرد: در مناطق شهری نیز یک میلیارد و  ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می شود.

به گفته وی، هزینه انشعاب‌ آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن ۲معلولی در مناطق شهری و روستایی رایگان است.

کد خبر 25514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد