ورامین| برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در بهزیستی

دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه کارکنان بهزیستی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در این دوره آموزشی گفت: هفته پدافند غیر عامل با پیش بینی و اهداف مشخص به طور جدی مورد توجه قرار گرفت.

اعظم هراتی افزود: ترسیم کارکردهای بهزیستی در افزایش ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری از تهدیدات مدرن و نوین دشمن در دستور کار پدافند غیرعامل این اداره  قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، بیان داشت: بهزیستی، دستگاهی پیشرو در پدافند غیرعامل است که هدف از اجرای برنامه های این سازمان، بالابردن رضایت مندی مردم و کاهش آسیب است.

رئیس بهزیستی ورامین پیشرو بودن در برنامه های پدافند غیرعامل را لازمه فعالیت های بهزیستی دانست و افزود: ایمن سازی منابع و زیرساخت های ضروری کشور، حفظ منابع، کاهش آسیب پذیری، دفاع غیر نظامی، افزایش آستانه مقاومت ملی و ... از مهمترین دلایل اهمیت اجرای پدافند غیر عامل بشمار می رود.

در ادامه مربی این دوره آموزشی، بیان داشت: پدافند غیرعامل ماهیت پیشگیرانه دارد که در حوزه های جنگ نرم، اقتصادی، مردم محور، سایبری و غیره فعالیت دارد و مباحث مربوطه در پدافند غیرعامل حالت بازدارندگی داشته که با آمادگی در مقابل انواع تهدیدات می توان از بروز آسیب ها و صدمات جلوگیری و کاهش داد.

حسن شعبانی افزود: پدافند غیر عامل یک اصل و ضرورت خاص در تمام حوزه های اجتماعی، عمرانی و زیست محیطی است، باید با برنامه ریزی دقیق و مدون در کاهش آسیب های احتمالی قدم برداشت.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل اقدامی غیر نظامی برای دفاع از کشور، تاسیسات و سازه هاست و این که خسارت های احتمالی را در حوادث و درگیری های نظامی به حداقل برساند.

گفتنی است، در این نشست تخصصی نقش دستگاه های خدماتی مانند بهزیستی در برنامه های پدافند غیرعامل و راهکارهای دستیابی به اهداف مردم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 25490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد