بوشهر آزمایشگاه ژنتیک ندارد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نبود آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر، بسیاری از مردم به شیراز یا دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان دکتر علیرضا حاجیونی در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نبود آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر، بسیاری از مردم به شیراز یا دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش جهاد دانشگاهی بوشهر برای رفع این نقص در استان، بیان کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی در بوشهر بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان  با اشاره به اینکه مردم برای مراجعه به دیگر استان‌ها به منظور انجام آزمایش ژنتیک با مشکلات زیادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: رفت و آمد طولانی برای انجام یک آزمایش مردم را اذیت می‌کند.

دکتر حاجیونی پیشگیری از آسیب‌ها را یکی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی دانست و ادامه داد: تقویت زیرساخت‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب خواهد داشت.

آزمایشگاه در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: بوشهر از تنها استان‌هایی است که آزمایشگاه ژنتیک ندارد و این موضوع به عنوان یک نقص مهم محسوب می‌شود.

علی احمدی زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت و توان جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک بیان کرد: با همکاری و همراهی استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر این آزمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آزمایشگاه ژنتیک بوشهر را به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مرحله راه‌اندازی برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: جهاد دانشگاهی تلاش ویژه‌ای دارد تا زمینه رفع کمبودها و تأمین نیازهای استان در زمینه‌های مختلف تأمین شود.

راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر نقش مهم و تأثیرگذاری را در رفع نیازها و مشکلات مردم استان خواهد داشت و مراجعه به دیگر استان‌ها را کاهش می‌دهد.

کد خبر 25476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد