دومین  جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان بوشهر برگزارشد

دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهری با محوریت مناسب سازی داروخانه های دولتی و خصوصی و معابر عمومی با حضور عباس جمشیدی فرماندار، آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر ، نماینده انجمن معلولین، واعضای کمیته تخصصی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر آرزو منوچهری سرپرست این مدیریت و دبیر این جلسه ضمن شرح دستورالعمل آیین نامه کمیته هماهنگی و پیگیری و مناسب سازی ، خواستار رفع مشکلات مناسب سازی و رفع موانع برای عبور توانیابان و سالمندان جهت استفاده سهل از داروخانه ها و همچنین ایجاد بستر مناسب برای این عزیزان شد .
وی در ادامه گزارشی از عملکرد مصوبات جلسه قبل در خصوص مناسب سازی واماکن ورزشی و اقدامات انجام شده در این خصوص را  ارائه کرد
عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر در این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صاق (ع) بر بررسی مصوبات جلسه گذشته و لزوم مناسب سازی در ادارات و اماکن عمومی و به خصوص داروخانه های سطح شهرستان بعنوان یک وظیفه مهم قانونی در قبال معلولین ، جانبازان و سالمندان تأکید کرد .
وی از دستگاههای اجرایی خواست تا در زمینه مناسب سازی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و اگر مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد با مدیریت و گفتگو آن را آسان کرد زیرا طبق قانون جامع معلولین  سالانه باید سی درصد در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد .
فرماندار شهرستان بوشهردر ادامه ازمسئولین داروخانه ها خواست در جهت ایجاد عبور و مرور معلولین جهت استفاده از امکانات نسبت به ایجاد رمپهای مخصوص جامعه هدف تلاش کنند که اگر در این زمینه همکاری صورت گرفت از آنان به صورت  ویژه تقدیر شود .
جمشیدی همچنین از مناسب سازی بعنوان گامی مهم در جهت رعایت حقوق اجتماعی معلولین یاد کرد و بیان داشت : در مناسب سازی اماکن می بایست از الگوهای موفق و استاندارد استفاده شود.
وی در پایان  از شهرداران خواست در زمان دادن پروانه و پایان کار دقت لازم در خصوص رعایت مناسب سازی  از سوی سازندگان ساختمانهای اداری  را داشته باشد .
همچنین در این جلسه در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی داروخانه های دولتی و خصوصی ، محیط شهری و اماکن عمومی و اداری در جهت تسهیل در دسترسی معلولین به این اماکن بحث و تبادل نظر گردید.

کد خبر 25462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد