وجود ۶۸۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و دارای سرپرست غیر موثر

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، آئین افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه نرجس پیش از ظهر امروز با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مسئولین استانی و مدیران سابق بهزیستی استان برگزار شد.

حبیب‌اله مسعودی فرید با بیان اینکه، ۶۸۰ مرکز برای نگهداری کودکان بی سرپرست یا سرپرست غیر موثر در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد؛ بیش از ۶۴۰ مرکز، توسط خیران مدیریت می شود.
وی افزود: تا ۲۰ سال  گذشته، بیشتر کودکان بهزیستی بی سرپرست بودند، ولی در حال حاضر بیشتر کودکان دارای سرپرست غیر موثر هستند که بنا به دلایل مختلف و آسیب‌های اجتماعی، کودک به بهزیستی واگذار شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تلاش بهزیستی برآن است تا با مداخله بهنگام و پیشگیری از ورود کودکان به آسیب‌های اجتماعی، آنها را به خانواده‌های متقاضی و مورد تایید سازمان واگذار کند.
فرید با بیان اینکه، طبق قانون؛ حمایت از کودکان بی سرپرست و دارای سرپرست غیر موثر با سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: در سطح کشور۳۳ شیرخوارگاه  وجود دارد که بخش عمده حمایتی و پشتیبانی این مراکز توسط خیرین انجام می شود.  
وی نگاه خیران به مراکز بهزیستی را فراتر از نگاه مالی خواند و افزود: خیرین نه تنها با حمایت‌های مالی بلکه با هزینه کردن دل و جان، همیشه حامی فرزندان بهزیستی بوده‌اند.
فرید با اعلام اینکه در حال تبدیل شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری کودکان به مراکز شبه خانواده هستیم، گفت: حدود ۱۰ هزار کودک بی سرپرست یا با سرپرست غیر موثر داریم که با وجود افزایش تعداد مراکز نگهداری، تعداد این کودکان افزایش نداشته است، چراکه هم فضای شبه خانواده و هم فرزندخواندگی را ترویج کردیم.
فرید همچنین با اشاره به نگاه همه جانبه به ساختمان شیرخوارگاه و مهندسی آن، گفت: بهترین مصالح در ساخت این مجموعه استفاده شده که این مورد نیز از نگاه پرمهر خیران دور نمانده است.
وی با بیان اینکه هر اتفاقی در آینده برای این کودکان رقم بخورد، باقیات الصالحات برای خیران است، یادآور شد: بسیاری از فرزندان بهزیستی اکنون به بالاترین مدارج علمی در سطح بین‌المللی رسیده‌اند و برخی نیز کارآفرین شده‌اند که دیدن رشد و شکوفایی کودکان بی سرپرست یا با سرپرست غیر موثر، مشوقی برای سایر افراد جامعه است که در این زمینه گام بردارند

خاطر نشان می‌شود دکتر وحید قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در پیامی صوتی به این مراسم، با اظهار امیدواری از اینکه این شیرخوارگاه مأمن خوبی برای کودکان زیر ۳ سال باشد، تاکید کرد: تلاش ما برای تسهیل و تسریع فرایند فرزندخواندگی است تا این کودکان به خانواده های ذی صلاح سپرده شوند و در محیط خانواده رشد و پرورش یابند.
 

کد خبر 25454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد