اقدامات بهزیستی استان تهران در هفته پدافند غیرعامل

مدیرکل بهزیستی استان تهران اقدامات سازمان بهزیستی این استان را در هفته پدافند غیرعامل تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا، امین شاهرخی، ضمن تشریح اقدامات بهزیستی استان تهران در هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: باتوجه به اینکه پدافند غیرعامل امر بسیار مهمی در زمان بحران‌ها و حوادث است و باید تمامی پرسنل، کارمندان و مدیران مراکز بهزیستی در سطح استان تهران نسبت به آن اشراف کامل داشته باشند، در راستای ابلاغیه استاندار تهران سه رزمایش (رزمایش زیستی، رزمایش سایبری و رزمایش شیمیایی) را در برنامه کاری خود در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: به جهت شیوع ویروس کرونا رزمایش‌های زیستی و سایبری‌ و شیمیایی به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد، همچنین به دلیل اینکه رزمایش شیمیایی به صورت مانور است، رزمایش شیمیایی به صورت غیر مجازی هم برگزار میشود.

شاهرخی ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا در بخش سوم رزمایش پدافند غیرعامل (رزمایش شیمیایی) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری هلال احمر و سازمان آتش نشانی، روز یکشنبه (۱۱ آبان‌ماه) در شهرستان ملارد، مانوری برگزار شود. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سطح استان تهران ۱۶ شهرستان وجود دارد، گفت: تلاش شده است تا در زمینه پدافند غیرعامل فعالیت‌های خوبی انجام شود. در این راستا با استفاده از بنرها و بروشورها، برنامه‌های آموزشی در سطح استان و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین برای تقویت آگاه‌سازی از پدافند غیرعامل سوالاتی میان پرسنل بهزیستی شهرستان‌ها پخش شده است تا همکاران ما در بهزیستی استان تهران به سوالات در این باره پاسخ دهند و از این طریق بررسی شود که نتیجه اقدامات ما تا چه میزان موثر بوده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه در هفته پدافند غیرعامل برای گروه های مختلف برنامه‌های متفاوتی داشته ایم، مسابقه نقاشی از سوی استانداری برای کودکان نیز برگزار می‌شود.  

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، هدف از برگزاری این رزمایش‌ها و برنامه‌ها، آماده‌سازی پرسنل در زمان بحران و همچنین مقابله درست در زمان وقوع اتفاقات ناگوار است.

کد خبر 25342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد