شهرری|نشست تعاملی  مدیران بهزیستی در آسایشگاه سالمندان کهریزک 

معاون توانبخشی و مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران با مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در نشست صمیمانه مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان کهریزک با معاون توانبخشی و مسئول روابط عمومی بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز حضور داشت.

✔️ بهزیستی، خیریه کهریزک را تنها نگذارد
 مدیر موسسه کهریزک در این نشست، ضمن خوشنودی و ابراز خرسندی از این که پس از مدت ها این ارتباط دوباره برقرار شد و تیم کامل بهزیستی به دیدار صمیمانه کهریزک شتافته است،  این دیدار  را به مثابه دیدار پدر و فرزند تلقی کرد و گفت: بایستی همیشه به صورت ممتد ادامه یابد و بهزیستی هرگز ما را تنها نگذارد و کهریزک نیز همواره در کنار بهزیستی باشد.

 محمدرضا صوفی نژاد در تعیین شاخص پذیرش مددجو اظهار داشت: شاخص پذیرش ما همان تیم شما یعنی بهزیستی است، آسایشگاه ملی است و پذیرش ما از سی و یک استان است.

وی افزود: زمانی که دکتر حکیم زاده در سال ۱۳۵۰ در دور افتاده ترین نقطه تهران مکانی را به‌ نام آسایشگاه برای تعداد اندکی سالمند تعبیه می کرد هرگز به اینجا نمی اندیشید که امروز با یکهزار و ۷۵۰ نفر سالمند معلول جسمی حرکتی و بیماران دارای ام اس و با ظرفیت  ۹۰۰ نفر پرسنل  آسایشگاهی و چنین عظمتی  به وجود آید و چه کسی باور می‌کرد که آن درمانگاه مخروبه چنین وسعتی را پیدا کند.

صوفی نژاد در ادامه بیان داشت: آسایشگاهی با تعداد ۱۷۵۰ بیمار که در دوره کرونا فقط۳۴ نفر در اثر کرونا فوت کردند یعنی در حقیقت  اینجا ۱۷ آسایشگاه در یک جا متمرکز شده است.

وی گفت: بخش بزرگی از بهزیستی را در این آسایشگاه سالمندان می شود دید.
وی در توضیح فعالیت های موسسه خیریه کهریزک تصریح کرد: به این همه خدماتی که انجام می‌شود کارگاه های فعال  تولید ماسک صنعتی و نیمه صنعتی را نیز که از هفته گذشته آغاز کرده ایم بیافزائیم  تابه الان ۲۰۰۰ ماسک تولیدشده و حتما تا ماه آینده بیشتر و بیشتر می شود.

صوفی نژاد ادامه داد: به غیر از کمک‌هایی که از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنیم، مساعدت هایی  هم از سراسر دنیا به این مجموعه می شود که نقش مارا در جهان نشان می دهد.

صوفی نژاد افزود: آسایشگاه خیریه کهریزک متعق به تمام مردم ایران است و ملی است، تمام بزرگان مملکت در این جا خود را مسئول و موظف می دانند که کمک رسانی داشته باشند از رجال تا هنرمند تا پزشک و مهندس مردم عامی و افتخار من این است در این مجموعه درمدت ۲۳ سال هیچگاه موضوع منفی روی آنتن نرفته است.

وی در پایان با تقدیر از تلاش کارشناسان و مددکاران مستقر، بیان داشت: در این مجموعه انسان‌دوستی، دیگرخواهی و عاطفه وجود دارد و این  به طور اخص طبیعت کار آسایشگاه خیریه کهریزک است.

✔️ شرایط استاندارد کرونایی در کهریزک
معاون توانبخشی بهزیستی استان ضمن قدردانی از بزرگانی که در آسایشگاه  سالمندان کهریزک سالها عمر و تجربه خویش را وقف کرده اند که ما بتوانیم امروز بدانیم تکلیفمان چیست و با چه جمعیتی روبرو هستیم، اظهارداشت: قطعاً تجربیات ذی قیمت امروزی آسان به دست نیامده است و برای دوباره تجربه کردن تجربیات باید بهای سنگینی را پرداخت کرد.

سید احمد خادم در  ادامه گفت: نکته حائز اهمیت این است که انسان در راستای پویایی و بهبود همیشه در حال تلاش و  پیشرفت است، آنچنان که پدران ما  در دوران حیات خویش به گونه ای زندگی کرده اند که ما از تجربیات آن ها استفاده کرده و می کنیم.

وی افزود: امیدوارم با دیدگاه حاکم  هر روز  بهتر و موثرتر گام های تعالی برداشته شود، مدینه های فاضله ما دهکده های توانبخشی است که در پی تحقق آن هستیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: امروز دانش چنین می‌گوید که حق شهروندی استفاده افراد از مواهب مختلف در متن اجتماع است و باید افراد را به جامعه برگردانیم و مصداق این سخن، کارخانه هایی است که چندین معلول در آنجا فعالیت می کنند.

خادم در ادامه بیان کرد: باید به سمت توسعه خانه های مراقبتی کوچک برویم، حدود ۳۱ نفر در مجموعه آسایشگاه هستند که  تمرین و مشق آمادگی ورود به جامعه با توانمندی‌ های بسیار بالا و خوب دارند که باید کمک کنیم تا جمعیت افرادی که به خدمات اجتماعی نیاز دارند و لازم است که تکلیف اجتماعی و مسئولیت اجتماعی افراد مختلف به تحریک در بیاید.
وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان رهبر و حاکمیت موضوع در اجتماع تکلیف قانونی دارد که کار را انجام دهد اما با همیاری دیگران این کار روان تر انجام می شود.

خدم اظهار داشت: زمانی که در دهکده جهانی هستیم و همه افراد از همه چیز  مطلع هستند موجباتی فراهم می شود که  دانش زیاد می شود و از طرفی آسیب های روحی و جسمی زیادی نیز فراوان می شود.

خادم در ادامه تصریح کرد: امروزه  کسانی که در حوزه روانشناسی و انسان‌شناسی خرد فعالند اعتقاد دارند این حجم از اطلاعات و دانش، سودی نخواهد داشت؛ زیرا بارمنفی آن، زیان آورتر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در خصوص وضعیت متأثر از همه گیری ویروس کرونا، بیان داشت: مرکز کهریزک با توجه به دامنه  وضعیت کرونا شرایط بسیار عالی دارد وقتی وزارت بهداشت، شرایط این موسسه را فراتر از استاندارد اعلام کرد و در جلسات نیز مراتب تشکر را مطرح کردیم، با ثبات کافی که شاهدیم هرگز خودمان را با جامعه مقایسه نخواهیم کرد، سر و صدا نکردیم ودر بوق و کرنا ندمیدیم که  بگوییم سازمان بهزیستی در دامنه زیر خط استاندارد خانواده خویش را پیش می برد.

✔️ فرهنگ سازی سلامت، دستور کار روابط عمومی
در ادامه این نشست، مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران نیز گفت: از آنجایی که  آسایشگاه سالمندان کهریزک نام آشنای بین المللی است، سایت اطلاع رسانی بسیار خوبی دارید و در حوزه های خبر و روابط عمومی فعالیتی مطلوب دیده می شود.

محمود ابراهیمی با تشکر از تلاش های صورت گرفته، افزود: باید  تعاملات فی مابین بیشتر شود
واین رویکردی است  که ما در روابط عمومی بهزیستی استان تهران به دنبال آن هستیم که بیان مطالبی را داشته باشیم تا بتواند فرهنگ سازی سلامت را برای جامعه همراه داشته باشد یعنی ما آموزش سلامت به خانواده هایی که دارای معلول هستند بدهیم تا خانواده ها بدانند که چگونه با معلول روبرو شوند.

ابراهیمی در ادامه گفت: نشست‌های خبری و علمی برگزار می کنیم تا در حوزه خبری و علمی، فعالیت های خاص شما عالمانه و با نگاه خبری منعکس شود.

✔️ برنامه ریزی برای افزایش تعاملات
 مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه این نشست چنین اظهار داشت: این نشست مصادف بود با ایام درگذشت دکتر حکیم زاده، موسس و بنیانگذار  آسایشگاه سالمندان کهریزک و باعث خرسندی و سعادت است.

 محمدرضا خدابخشی در ادامه افزود: هدایت مجموعه عظیمی با چنین حجمی از جمعیت بر هیچ کس پوشیده نیست، قطعاً کسی را می‌خواهد که صاحب تجربه بزرگی باشد و بحمدالله چنین است.

خدابخشی ادامه داد: بایستی ارتباطمان را بیشتر کنیم جلسات ماهانه مرتب بگذاریم که به هر میزان، تعاملات در امور توانبخشی و اطلاع رسانی بیشتر شود، خود مجموعه سود می برد و بر این اساس، افزایش تعاملات را برنامه ریزی می کنیم.

کد خبر 25312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد