نشست تخصصی هفته سلامت روان

بهره مندی از آموزشهای مهارتهای زندگی به مثابه واکسن سلامت روان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  نشست تخصصی  هفته سلامت روان با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان، انسیه ایمانی معاونت توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد، کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی و مولفان منتخب در خصوص اجرای طرح بومی سازی مهارت های زندگی در استان برگزار شد.
ایزد پور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تقدیر از زحمات و تلاش معاونت توسعه پیشگیری و کارشناسان تخصصی در این امر توجه و اهمیت دادن به سلامت روان و بهره مندی از آموزشهای مهارتهای زندگی را به مثابه واکسن سلامت روان دانست.
ایزدپور بیان داشت: در شرایط پر تنش کنونی و شیوع بیماری کرونا و اثرات روانی و اجتماعی آن نیاز به امر آموزش دقیق مهارتها بیش از پیش احساس می شود چرا که با بهره مندی از این آموزشها رفتارها در فرد نهادینه می شود.
  مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه گفت: در شرایط کنونی و همه گیری ویروس کرونا نیاز به بهره برداری بیشتر و بهینه تر از فضای مجازی جهت اهداف سلامت روان، ارائه خدمات تخصصی، افزایش ظرفیت خدمات بهزیستی، شناخت نیاز روانی جامعه و برنامه ریزی در این زمینه  وجود دارد. امید است که با توزیع محتوای بومی شده در میان دستگاه ها و سازمان های فعال در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانی جامعه،اقدام ارزشمندی و ماندگاری در استان به انجام رساند.


لازم به ذکر است  بومی سازی مهارت های زندگی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی روانی و اجتماعی افراد با توجه به شرایط استان و مناطق به منظور اثرگذاری بعد از دستور کار قرار گرفتن در سال ۱۳۹۶  با اخذ آمار نوع آسیب های اجتماعی استان در سال ۱۳۹۷ از دستگاه های مرتبط سپس به منظور تشکیل گروه های تخصصی و چندگانه متشکل از متخصصیص رواشناس و فعال در زمینه مهارت های زندگی در ۴ گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال متناسب با فرهنگ استان مربوط به هرگروه سنی در سه مهارت ارتباط بین فردی، جرات مندی و کنترل خشم در استان بومی سازی شد. در سال ۹۸ از مهارت های بومی سازی شده در هفته سلامت روان رونمایی و به اجرا در آمد. با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ این آموزش به صورت مجازی صورت می گیرد.


در این نشست از مولفان برتر در حوزه سلامت روان تقدیر شد.

کد خبر 25305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد