در رسانه|پیگیر آموزش خط بریل به روشندلان اسدآبادی هستیم

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد با اشاره به نبود آموزش خط بریل در این شهرستان گفت: روشندلان اسدآبادی خواستار یادگیری خط بریل هستند که در این راستا پیگیر آموزش خط بریل توسط اداره فنی و حرفه ای شهرستان هستیم.

مرضیه نانکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متأسفانه در شهرستان مربی آشنا به خط بریل نداریم، اظهار کرد: به همین علت اداره فنی و حرفه ای شهرستان دارای کلاس های یادگیری و آموزشی خط بریل نبوده و در رابطه با تحقق مطالبه روشندلان فنی و حرفه ای شهرستان پیگیر  جذب مربی آشنا به خط بریل است.

وی در ادامه سهمیه اشتغال بهزیستی این شهرستان را ۴۴ نفر با اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: از این میزان سهمیه تعهد شده بهزیستی اسدآباد ۴۹ نفر اشتغال با پرداخت  اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان محقق شده و جذب مابقی اعتبار نیز در دست اقدام است.

نانکلی همچنین با بیان اینکه پنج درصد سهمیه اشتغالزایی بهزیستی شهرستان به اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص دارد، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط اداره بهزیستی به ۱۴ خانوار بهبودیافته از اعتیاد در مشاغل مختلفی چون جوشکاری، مکانیکی، نقاشی ساختمان، دامداری و تأسیسات پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۷۰۰ نفر توان یاب و ۲۲۰ نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند که اداره بهزیستی خدمات لازم را به این افراد ارائه می دهد.

وی با اشاره به ۲۰۵ زن سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی در این شهرستان مطرح کرد: در راستای اولویت توجه به اشتغال این قشر به ویژه در زمینه مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون اداره بهزیستی شهرستان افزون بر ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در زمینه های مختلف به صورت قرض الحسنه به زنان مددجوی متقاضی جامعه هدف خود پرداخت کرده است.

نانکلی با اشاره به خانواده های دومعلولی این شهرستان گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان همدان و شهرستان اسدآباد برای مشارکت در ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول در اسدآباد اعلام آمادگی شده که تاکنون از این تعداد واحدهای مسکونی پنج واحد در دست ساخت و تکمیل بوده و عملیات اجرایی پنج واحد نیز در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر 25295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد