اقدامات توانمندسازانه برای کودکان بدسرپرست سرمایه گذاری است نه هزینه

معاون اجتماعی بهزیستی استان مازندران در بازدید از کانون اصلاح و تربیت شهرستان ساری با تاکید بر ارزشمند بودن اقدامات توانمندسازانه برای کودکان بدسرپرست؛ بی سرپرست بیان داشت: گرچه نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست از وظایف اصلی بهزیستی است اما تنها قانع به این وظیفه نیستیم و ریل گذاری جهت توانمندسازی این کودکان را به عنوان هدف درنظر گرفتیم که می توان این امر را در نگاه مدیریتی کانون اصلاح تربیت نیز مشاهده کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران، حسین زاده ضمن تقدیر از اقدامات این کانون افزود اعتقاد ما براین است اقدامات توانمندسازی برای این کودکان نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که بازخورد و نتیجه مثبت آن در آینده دیده خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه حتی اگر یک کودک با این اقدامات از چرخه ی حمایت خارج شود ما نتیجه را دریافت کردیم افزود: اصل کار خدمات دهی به افراد نیازمند حمایت اجتماعی است، از اینرو خروج کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت از مجرمیت و بازگشت آنان به چرخه ی حمایتی برای سازمان بهزیستی نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی اظهار داشت : کودکان کانون اصلاح و تربیت از هوش بالایی برخوردارند و در زمینه ی فنی و تخصصی بسیار موفق خواهند بود و بهزیستی نیز در زمینه آموزشی و پرورشی در کنار کانون خواهد بود تا اقدامات این دو دستگاه در کنار هم اثر بخش باشد. 

وی تاکید کرد : داشتن مهارت های زندگی در کنار مهارت های شغلی و درآمدزایی قانونی، یکی از راههای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شود که ممکن است کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این فرصت را در خانواده برای دریافت مهارت نداشته باشند و  باید تلاش کنیم تا این فرصت برای نیروسازی و مهارت آموزی ایجاد شود.

این مسئول، حبس جایگزین را روشی کارآمد دانست و تصریح کرد: بسیاری از کارگاههای تولیدی به دنبال نیروی کار هستند که می توان از ظرفیت کودکان کانون اصلاح و تربیت و حبس جایگزین جهت تامین نیروی کار نهادهای صنعتی و فنی بهره گرفت.

شایان ذکر است در این بازدید که با حضور  کارشناس مسئول دفتر اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مازندران و تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی انجام پذیرفت، میرزایی مدیر کانون اصلاح و تربیت شهرستان ساری به تشریح اقدامات اشتغال زایی در این کانون پرداخت. 
همچنین مقررشده است تا از ظرفیت اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات تخصصی به این کودکان استفاده گردد.

کد خبر 25229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد