امضای تفاهم‌نامه سه جانبه برای پخش برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی با زبان اشاره

صدا و سیمای استان، بهزیستی خراسان رضوی و کانون ناشنوایان استان، در زمینه‌ی پخش برنامه‌های مؤثر فرهنگی آموزشی، اطلاع‌رسانی و خبری برای ناشنوایان، یک تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان ضوی، در نشستی که پیش از ظهر امروز 7 آبان در بهزیستی استان با حضور مدیران سه نهاد برگزار گردید طرفین ابراز امیدواری کردند که این تفاهم‌نامه با قرارداد کاری فیمابین سه نهاد، از ماه آینده اجرایی شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این نشست با قدردانی از فعالیت صدا و سیمای استان در خصوص برنامه‌های مرتبط با مددجویان این نهاد گفت: بهزیستی متعلق به مددجویان است و ما کارگزار این عزیزان هستیم که خواسته‌های قانونی و منطقی آنها را تحقق ببخشیم.

دکتر حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند گفت: این جمعیت قابل توجه که با احتساب ناشنوایانی که تحت پوشش بهزیستی قرار ندارند بیش از یک درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شوند حق دارند که همچون سایر شهروندان از امکانات و مزایای زندگی اجتماعی، بهره‌مند شوند.

وی ضمن اشاره به سابقه‌ی 15 ساله‌ی فعالیت صدا و سیمای خراسان رضوی در زمینه‌ی پخش برنامه‌ها با زبان اشاره در گذشته گفت: انتظار می‌رود که صدا و سیما همچون گذشته، این فعالیت را گسترش دهد و همکاری خوب گذشته را در آینده نیز ادامه دهد چون بنا بر اطلاع، این خدمت فرهنگی، در کمتر استانی در کشور با این وسعت و سابقه انجام می‌گیرد که این موضوع، ناشی از دیدگاه بسیار انسانی و فرهنگی مدیران این نهاد و بخصوص آقای دکتر نصر می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه قوانین هم دستگاه‌ها را مکلف به ارائه‌ی خدمات کیفی به مددجویان بهزیستی می‌کند تصریح کرد: جدای از قانون و تکالیف قانونی، همه‌ی ما شرعا و عرفا و نیز به سبب مسؤولیت اجتماعی و انسانی خود موظف هستیم در جهت بهره‌مندی مددجویان از مواهب زندگی اجتماعی، تلاش نماییم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: صدا و سیما رسانه‌ی ارزشمندی است که در پیشگیری و کنترل آسیب‌ها و نیز توسعه‌ی اجتماعی هدفمند و پایدار، نقشی اساسی دارد.

وی با بیان اینکه هدف همه‌ی ما از این گونه فعالیت‌ها خدمت صادقانه به مددجویان است گفت: ما هیچ انتظار و توقع دیگری در مقابل این فعالیت نداریم و فقط از خدا می‌خواهیم این کار را به عنوان وظیفه‌ی انسانی و اسلامی از ما بپذیرد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این نشست، از آمادگی این نهاد برای گسترش خدمات کیفی به مددجویان خبر داد.

دکتر محسن نصرپور افزود: ما همیشه در پی افزایش و گسترش خدمات به این عزیزان بوده‌ایم و همکاران من در بخش‌های مختلف سازمان، هر چه در توان دارند برای حل معضلات و مشکلات این عزیزان انجام می‌دهند.

وی در خصوص اجرای این تفاهم‌نامه گفت: برنامه‌ای که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده، یک برنامه‌ی درازمدت است که جوانب فنی و اجرایی خاص دارد و به همین جهت، یک حرکت گام به گام و رو به جلو، می‌تواند مسیر کار را روشن سازد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه، ناشنوایان استان بتوانند بهره‌مندی بیشتری از برنامه‌های صدا و سیما داشته باشند.

در این جلسه، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه بهزیستی بخشی از هزینه‌های این تفاهم‌نامه را برعهده می‌گیرد گفت: نحوه‌ی پرداخت و جزئیات اجرایی در قرارداد فیمابین که بر اساس احکام برنامه‌ی توسعه کشور منعقد خواهد شد مشخص می‌شود.

دکتر مسعود فیروزی ادامه داد: این تفاهم‌نامه سه ضلع دارد که کانون ناشنوایان، بهزیستی و صدا و سیما می‌باشند و با اجرای این تفاهم‌نامه، کاری انجام خواهد شد که علاوه بر خشنودی خدا، تمام طرف‌ها از آن منتفع خواهد شد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، اجرای این تفاهم‌نامه، برند انسان‌دوستانه‌ی صدا و سیما خواهد بود و اعتبار و ارزش خدمات انسانی این نهاد را در نزد مردم و مخاطبان خواهد افزود.

وی گفت:‌ اجرای تفاهم‌نامه به این شکل خواهد بود که کانون ناشنوایان با هماهنگی بهزیستی، مترجمین توانمند را به صدا و سیما اعزام می‌کند و صدا و سیما نیز ترتیباتی اتخاذ خواهد کرد که این مترجمین بتوانند برنامه‌های مفید، مؤثر و مهم فرهنگی، آموزشی، علمی و مذهبی را برای عزیزان ناشنوا با زبان اشاره ارائه نماید.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی کار تسهیلگری و پشتیبانی را بر عهده دارد و این تفاهم‌نامه را با همکاری صدا و سیما اجرایی خواهد کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه حتی اگر یک نفر هم در استان ناشنوا باشد همان یک نفر هم حق برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی را دارد گفت: وقتی جمعیتی با این وسعت، مخاطب و مشتری این خدمت فرهنگی هستند بی‌تردید این موضوع، نقش بسیار مهمی در انعکاس اجتماعی فعالیت‌های صدا و سیما و جنبه‌ی انسانی این خدمات دارد و باعث افزایش اعتماد اجتماعی به این نهاد خواهد شد.

مدیر عامل کانون ناشنوایان خراسان رضوی نیز در پایان این نشست، ضمن قدردانی از بهزیستی گفت: مدیران بهزیستی استان بخصوص دکتر فیروزی، همیشه ارتباط و تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با ناشنوایان داشته و دارند و با حضور ایشان و مدیر کل این نهاد، مشکلات بسیاری از این گروه حل شده است.

معصومه ترابی مقدم ضمن اشاره به سامانه‌ی اعزام مترجم برای ناشنوایان گفت: این سامانه، خدمات زیادی به ناشنوایان ارائه کرده و بسیاری از حقوق آنها را احیا نموده است.

وی همچنین از صدا و سیما که سال‌هاست ناشنوایان را از اخبار و رویدادها مطلع می‌سازد تشکر کرد و گفت: اطمینان داریم که با همکاری کانون ناشنوایان، بهزیستی و صدا و سیما، یک برنامه‌ی بسیار خوب و ماندگار برای بهره‌مندی بیش از پیش ناشنوایان از حقوق اجتماعی، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 25226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد