در رسانه|برقراری ۹۰۰ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی بهزیستی خرمشهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، نزدیک به ۹۰۰ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) این شهرستان برقرار و ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان لیلا هفت جوش رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهردر گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۹۰۰ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی برقرار شده است که عمده این تماس‌ها در رابطه با آزار و اذیت کودکان، سالمندان، همسران و یا افراد دارای معلولیت بوده است افزود: مسائلی از قبیل مشکلات کودکان کار، اختلالات هویت جنسی، زوجین در شرف طلاق، اعتیاد، خودکشی و خشونت‌های خانگی از دیگر دلایل این تماس‌ها بوده و نشان دهنده افزایش آگاهی و اطلاعات و آشنایی شهروندان با موضوع آسیب‌های اجتماعی است.

او ادامه داد: به منظور بررسی گزارش‌های مذکور، بیش از ۱۱۰۰ بازدید مددکاری از محل وقوع آسیب و یا منازل مربوط به افراد آسیب دیده و همچنین بیش از ۱۲۰۰ مشاوره فردی و گروهی توسط کارشناسان واحد اورژانس اجتماعی این اداره صورت گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر همچنین بیان داشت: تعداد زیادی از این افراد پس از هماهنگی با مراجع قضایی و دریافت حکم مربوطه، به منظور ساماندهی بعدی به مراکز مرتبط در سطح استان تحویل داده شده اند.

هفت جوش عنوان کرد: علاوه بر تهیه بروشورهای آموزشی و برگزاری کلاس‌های آگاه سازی (در زمان اپیدمی و شیوع بیماری ویروس کرونا از طریق فضای مجازی)، با تلاش‌های انجام شده و مشارکت خیرین و نیکوکاران، کمک‌های مردمی جمع آوری و بین آسیب دیدگان اجتماعی توزیع شده است.

اودر پایان یادآور شد: اورژانس اجتماعی با داشتن نیروهای متخصص و برحسب وظایف ذاتی خود، با دارا بودن ویژگی‌هایی از قبیل به موقع، تخصصی و در دسترس بودن و انجام مشاوره‌های لازم به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب، می‌کوشد ضمن پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل پرونده قضایی برای این افراد، زمینه بازگشت آن‌ها به زندگی سالم را نیز فراهم کند.

کد خبر 25156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد