در رسانه| ۷۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی

فرگل صحاف با تبریک فرارسیدن روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار داشت: آمار و برنامه‌ریزی درست، صحیح و دقیق، امکانات موجود را در مسیر توسعه پایدار رهنمون خواهد کرد.

  به گزارش تبریز جوان، وی خاطرنشان کرد: هر سازمانی در راستای برنامه‌ریزی و نظم‌بخشی به بهبود ساختار و ارتقاء بهره‌وری منابع، اهمیت بسزایی به آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام مبتنی بر روش‌های علمی می‌دهد.  

صحاف افزود: بالای ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به‌صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گیرد؛ ۱۱ سامانه ثبت و ارائه خدمت وجود دارد و این سامانه‌ها و اقدامات و نوع پوشش‌دهی افراد تحت پوشش شهرستانی مدام در حال ارزیابی است.

وی یادآور شد: ۷۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان، مستمری‌بگیر بوده و یا از خدمات غیرمستمری بهزیستی بهره‌مند هستند که با توجه به تعداد بالای این افراد، باید کمک به اقشار نیازمند تداوم داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت متمرکز مستمری‌ها، بیان داشت: پرداخت‌های متمرکز در راستای شفاف‌سازی انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا با ثبت آمارها، مانع از هدررفت منابع شویم.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی افراد برای راه‌اندازی نیروهای داوطلب بهزیستی نیز در دست عملیاتی است و این امر به منظور آینده‌نگری و برای بحران احتمالی آینده مراکز بهزیستی انجام می‌گیرد.

صحاب در خصوص وضعیت سلامت افراد در مراکز نگهداری بهزیستی نیز متذکر شد: با توجه به اینکه قشر آسیب‌دیده جامعه در مراکز نگهداری سکونت دارند، سهمیه بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا برای ۷۵ درصد این کیس‌ها تهیه و تزریق شده و برای باقی افراد نیز در حال اقدام است.

کد خبر 25128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد