بهزیستی؛ پیگیر موضوع تصویر منتسب به  نوزاد رها شده در اصفهان 

در پی انتشار خبری مبنی بر نوزاد رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان، معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: به محض اطلاع؛ بهزیستی استان، پیگیری‌های کارشناسی و تخصصی این موضوع را آغاز کرد.

مجتبی ناجی گفت: مددکار اجتماعی بهزیستی، با فردی که اقدام به انتشار تصویر نوزاد رها شده در یکی از مناطق اصفهان نموده است، تماس گرفته ولی پاسخی دریافت نشده است، همچنین با ارسال پیامک به ایشان خواستار توضیحات بیشتر در خصوص این تصویر بودیم که باز هم پاسخی داده نشد، لذا با مکاتبه با مقام انتظامی و پلیس فتا پیگیر این موضوع هستیم.
وی افزود: تا این لحظه مستنداتی دال بر صحت این خبر وجود ندارد. اگر خبر صحت داشت منبع تولید کننده، همانگونه که قبلا ارتباط می‌گرفت، با مددکار بهزیستی ارتباط برقرار می‌کرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: از منابع دیگر پیگیری شد؛ آیا خانم بارداری در آن منطقه بوده است یا خیر که تنها یک مورد در مرکز کاهش آسیب بهزیستی اصفهان در همان منطقه، خانم باردار مصرف کننده‌ای شناسایی شد. لذا  از طریق اورژانس اجتماعی از او خواسته شده بود تا  در زمینه درمان و بازتوانی همکاری لازم را داشته باشد اما متاسفانه وی نیز از آن محل، متواری شد.

ناجی ادامه داد: ظن ما این  است که اگر این پیام صحت د اشته باشد، با همان خانم منطبق شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: به هرحال همچنان در حال گرفتن ارتباط با منبع خبر هستیم که آیا این تصویر واقعی است و یا خیر و یا عوامل دیگری در این بین وجود دارد که هنوز برای ما افشا نشده است.

وی یادآور شد: برای زنان بی‌خانمان حداقل در شهر اصفهان مشکلی وجود ندارد و با همکاری استانداری و شورای شهر مرکز سامان سرای خورشید راه اندازی شده و ظرفیت پذیرش آن ۳۰ نفر است و اقدامات توانمندسازی و مداخله‌ای برای آنها انجام می‌گیرد.

ناجی گفت: بر اساس اعلام رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان، هیچ مشکلی برای پذیرش، جذب و اسکان بانوان کارتن خواب نداریم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: علاوه بر این مرکز، سرپناه شبانه هم از طرف بهزیستی برای افراد بی‌مکان و هم برای زنان و مردان وجود دارد.

وی همچنین از خانه امن خبر داد و گفت: زنان در معرض خشونت خانگی نیز با دستور قضایی به این مرکز هدایت می‌شوند تا از بروز آسیب‌های ثانوی نسبت به آنها پیشگیری شود.

ناجی خاطرنشان کرد: در مجموع برای زنان آسیب‌دیده بسته حمایتی کاملی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت استانداری وجود دارد.  
 

کد خبر 25077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد