قرچک| اقدامات بهزیستی برای کاهش آسیب در محله پوئینک شهر قرچک

برنامه اجتماع محور کاهش آسیب اجتماعی در پوئینک قرچک کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به منظور اجرای برنامه اجتماع محور کاهش آسیب های اجتماعی در اولین گام نشست هم اندیشی و برنامه ریزی با هیئت امنای مسجد آل عبا معتمدین محلی و فعالان اجتماعی پوئینک اجرا شد. 

در این نشست رئیس بهزیستی قرچک به همراه مدیران موسسه های سلامت روان محلی بینش نو، سلامت روان محلی سایه همراز فرزانگان، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا، مجتمع خدمات بهزیستی طلوع سبز، اورژانس اجتماعی و تسهیلگران اجتماعی حضور داشتند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در خصوص ضرورت و شیوه اجرای این برنامه اظهار داشت: بر اساس بررسی میدانی و گزارش های رسمی و غیر رسمی ساکنان محله پوئینک قرچک با مسائل و آسیب های اجتماعی همچون توزیع، فروش و مصرف مواد مخدر و محرک، خشونت های خانگی و انحرافات اجتماعی درگیرند.

اردشیر بهرامی در ادامه گفت: یکی مطالبات اجتماعی مردم محله توجه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای اجرای برنامه های پیشگیرانه و مداخلاتی آسیب های اجتماعی است. 

گفتنی است، در این نشست فعالان و معتمدین محلی به طرح نظرات و دیدگاه های خود در زمینه مهمترین مسائل و مشکلات اجتماعی محله پوئینک پرداخته و مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های که فضای اجرای برنامه ها، فعالیت ها و جلب اعتماد معتمدین محلی هستند را معرفی کردند.

مدیران موسسات و مراکز سلامت روان محلی و روانشناسی تحت نظارت بهزیستی نیز به معرفی ظرفیت های تخصصی آموزشی و مشاوره و خدماتی در سطح محله پرداختند. 

همچنین "مجتمع طلوع سبز" با اجرای برنامه های نشاط اجتماعی و فرهنگی و ورزشی زمینه حضور و مشارکت و شادابی محله را فراهم خواهند نمود.

"خیریه شهدای پوئینک" بخشی از  فضای فیزیکی مجتمع را برای اجرای برنامه های آموزشی و مشاوره را در اختیار تیم های تخصصی بهزیستی قرار دادند.

در نهایت با توجه به رویکرد اجتماعی حاکم بر برنامه مذکور، اعتمادسازی، ظرفیت سازی و مشارکت اجتماعی به منظور بازسازی اجتماع محلی 
برای تیم مداخله گران بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 25040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد