افتتاح «سامانه تصمیم» در کهگیلویه و بویر احمد / زوج‌های در آستانه طلاق مشاوره می‌شوند

مدیر کل اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: سامانه تصمیم به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های در آستانه طلاق  با همکاری معاونت پیشگیری بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد ،سامانه طلاق (تصمیم) با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در استان شروع به کار کرد. 
 مدیر کل بهزیستی در آئین افتتاحیه سامانه تصمیم در یاسوج گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قصائیه ، سامانه تصمیم به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های متقاضی طلاق  و ارجاع آنها به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تحت نظارت بهزیستی سامانه تصمیم راه‌اندازی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه ضمن کنترل و شناخت آسیبهای طلاق زمینه انجام مداخلات تخصصی در این امر فراهم شود. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت : زوج‌هایی که از ادامه زندگی باهم منصرف می‌شوند و قصد طلاق دارند باید قبل از رفتن به محاکم قضایی برای طلاق در سامانه تصمیم  به نشانی  سایت www.zaman.behzisti.net مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند .
صیادی با اشاره به اینکه همکاران ما در مرحله اول درخواست‌ها را با توجه به موضوع و اهمیت غربالگری می‌کنند، افزود: سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به زوج های در آستانه ی طلاق و انصراف آنها از طلاق با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سامانه ای به نام سامانه تصمیم راه اندازی کرده اند. لذا زوج هایی که از ادامه زندگی مشترک منصرف میشوند و قصد طلاق گرفتن را دارند باید قبل از مراجعه به دادگاه در سامانه تصمیم ثبت نام نمایند . این سامانه زوجین را به نزدیک ترین مراکز مشاوره ارجاع می دهد و این سازو کار با هدف حمایت از خانواده و با ایجاد مراکز مشاوره پیش از طلاق شکل گرفته است . در این مراکز زوجین باید 5 جلسه مورد ارزیابی یک تیم شامل روانشناس , مشاور , مددکار , روانپزشک و کارشناس حقوقی قرار گیرند .

کد خبر 25026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد