۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
نگهداری ۴۰۰۰ کودک در مراکز بهزیستی استان کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پنج هزار و ۲۵۰ واکسن آنفلوانزا تاکنون دریافت کرده‌ایم که چهار هزار و ۳۰۰ واکسن به افراد مقیم در مراکز بهزیستی استان کرمان تزریق شده است.

به گزارش کرمان‌اعتدال؛ عباس صادق زاده در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به محدودیت های توانخواهان در جامعه تصریح کرد: سالانه بیش از ۴۰ هزار فرد در کشور معلول می‌شوند.
وی از راه‌اندازی مرکز هم اندیشی برای حضور نخبگان در حوزه اجتماعی در بهزیستی کرمان برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: سندی که در زمینه سالمندان توسط این مرکز برای نخستین بار در کرمان و همچنین سند راهبردی سیاست های اجتماعی طراحی و تدوین شده و با مشارکت دانشکده آینده پژوهی در حال انجام است که ۲ گام این سند تاکنون اجرایی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه کرونا در این روزها جدی‌تر از گذشته تهدیدی برای افراد جامعه هدف بهزیستی است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده شاهد انتشار بیش از پیش ویروس کرونا و مرگ و میرهای بیشتری در این استان باشیم.
وی تاکید کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی را بهتر و بیشتر مورد توجه قرار دهیم و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و در این شرایط که شیوع آنفلوانزا را داریم باید بیشتر مراقب باشیم.
صادق زاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در بخش خدمات، آموزشی و مراکز روزانه و بخش شبانه‌روزی به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند تصریح کرد: استان کرمان دارای تعداد زیادی مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و بیماران روانی مزمن است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه چهار هزار کودک تحت پوشش بهزیستی این استان در مراکز و خانواده‌ها به غیر از شیرخوارگاه به صورت غیردولتی و توسط  خیران اداره می‌شوند تصریح کرد: این تعداد کودک در ۶۲ مرکز نگهداری کودکان در کرمان حضور دارند.
صادق زاده از وجود ۲۳ مرکز نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در کرمان خبر داد و گفت: این افراد ترخیص نمی‌شوند زیرا از نعمت خانواده بی‌بهره هستند و پناهی ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پنج هزار و ۲۵۰ واکسن آنفلوانزا تاکنون دریافت کرده‌ایم که چهار هزار و ۳۰۰ واکسن به افراد مقیم در مراکز بهزیستی استان کرمان تزریق شده است.
صادق زاده با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه بهزیستی، رفاه اجتماعی است افزود: تلاش می شود در این حوزه همراهی و همگامی شکل بگیرد و شروع این مهم  در سال ۹۶ با پیشنهاد قانون پیشگیری از معلولیت با الزام به انجام آن  برای اولین بار از سوی استان کرمان در کشور اجرایی شد.
وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کردند، بحث امید است و یکی از اقدامات در این حوزه راه اندازی مرکز هم اندیشی است.
صادق زاده تصریح کرد: کرمان نخستین استانی است که در زمینه مسئولیت اجتماعی نشان زرین را طی سال جاری گرفته و به مجلس پیشنهاد داده تا تکلیف ایجاد کند برای همه بنگاه‌های اقتصادی درصدی از درآمدهای خود برای برنامه های سازمان های اجتماعی یا با ارائه برنامه از سوی این سازمان ها هزینه کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۳۰۰ مرکز مردم نهاد در استان کرمان وجود دارد گفت: در دوران شیوع کرونا توجه خیرین از طریق پویش های همدلی و برای تامین نیازهای مایحتاج افراد تحت پوشش بهزیستی قریب ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از زمان شیوع این ویروس تاکنون توزیع شده است.
وی بیان داشت: در زمینه تامین مایحتاج گروه هدف قراردادهایی با قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد مستضعفان، برکت و علوی نیز منعقد شده است.
صادق زاده با اشاره به هفته بهداشت روان افزود: در  شرایط وجود ویروس کرونا باید توجه جدی تری در این زمینه انجام شود و در سال‌های گذشته یک درصد از افراد دچار اختلال روانی و یک صدم درصد دچار اسکیزوفرنی بودند اما هم‌اکنون ۱۰ و  هفت دهم درصد از جمعیت جهان را افراد با اختلال روانی تشکیل می دهند که ۱۶ درصد این جمعیت زنان هستند.
وی ادامه داد: استان کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز این بیماری افزایش می یابد که باید ساز و کاری در این حوزه انجام شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: با هماهنگی استانداری مقرر شده شورای اجتماعی در استان کرمان با جدیت بیشتری پیگیری تا برای هر شهرستان یک سند اجتماعی تدوین شود و برای چندین شهرستان قبل از شیوع ویروس کرونا انجام و در هفته گذشته چارچوب سند اجرایی زرند و کوهبنایی تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در قبال پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش و مسئولیت دارند و موازی‌کاری در این حوزه زیاد انجام می‌شود بیان داشت: تقریبا بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد دختران و زنان خشونت دیده اجتماعی به خانواده با پیوند می‌شوند.
صادق زاده با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی که ایده جدیدی در سطح استان بود خاطرنشان کرد: علت تاخیر افتتاح همزمان این طرح در کشور فراهم نبودن بستر فناوری و اطلاعات بوده که رفع این مشکل تنها بر عهده ما نیست.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم هیچ مرکزی به اندازه خانواده بر روی کودکان بدسرپرست تاثیر ندارد و ما مسیر واگذاری این فرزندان را به خانواده ها تسهیل کرده ایم و طی ۲ و سه سال اخیر یکهزار و ۳۰۰کودک در مراکز نگهداری وجود داشته که هم اکنون ۹۰۰ فرزند در این مراکز وجود دارد که مابقی آنها به خانواده ها واگذار شدند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کودکان ۶ سال به بالا را به سرپرستی خانواده‌های بدون فرزند واگذار کرده ایم و جالب است که اکثرخانواده‌های بدون فرزند کرمانی به دنبال این هستند فرزندان نوزاد و دختر باشند.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: قریب به ۴ هزار کودکی در مراکز بهزیستی حضور دارند که همه ی مراکز به جز شیرخوارگاه به شکل غیردولتی و به همت خیران اداره می‌شوند.
صادق‌زاده در پایان اضافه کرد: پیشنهاد ۱۰ قانون جدید در حوزه سلامت اجتماعی به مجمع نمایندگان از سوی بهزیستی این استان به منظور رفع خلاهای قانونی در زمینه سلامت اجتماعی ارائه شده است.

کد خبر 24992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد