مدیرکل بهزیستی استان کرمان:مسائل اجتماعی را به گردن یک دستگاه نیندازیم

«به هیچ وجه نمی شود مسائل اجتماعی را به گردن یک دستگاه یا دولت گذاشت» این جمله را مدیر کل بهزیستی استان کرمان بیان داشت تا از بی اعتنائی ها و موازی کاری های دستگاه های اجرایی استان انتقاد کند.

به هیچ وجه نمی شود مسائل اجتماعی را به گردن یک دستگاه یا دولت گذاشت» این جمله را مدیر کل بهزیستی استان کرمان بیان داشت تا از بی اعتنائی ها و موازی کاری های دستگاه های اجرایی استان انتقاد کند.
 عباس صادق زاده تاکید کرد که در  کشورهای موفق در حل مسائل اجتماعی، نقش مردم خیلی پررنگ تر است و باید همه دستگاه ها کنار هم باشند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خود با اصحاب رسانه اشاره ای هم به اهمیت سند اجتماعی کرد و از استاندار کرمان درخواست کرد تا  شورای اجتماعی استان و کمیته های شهرستان با جدیت بیشتری دنبال شود.
صادق زاده در این رابطه تصریح کرد: با این کار  برای هر منطقه یک سند اجتماعی تدوین می شود و می دانیم که هر شهرستان با چه مسائلی ممکن است مواجه شود و راه پیشگیری اش چیست.
افزایش مسائل و مشکلات مربوط به بهداشت روان و افزایش تعداد کودکان بدسرپرست از دیگر محورهای او در این نشست بود.
کرمان، بیشترین مراکز کودکان بدسرپرست را دارد
به گفته صادق زاده کرمان یکی از استان هایی است که دارای بیشترین تعداد مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست است. به گونه ای که قریب به ۴۰۰۰ کودک در مراکز بهزیستی استان نگهداری می شوند.
او تصریح کرد: از قریب به ۴۰۰۰ کودکی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مراکز نگهداری و حمایت می شوند همه به جز شیرخوارگاه به شکل غیردولتی و توسط خیّران اداره می شود و ۶۲ مرکز را شامل می شود .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در حوزه توانبخشی ۲۳ مرکز در استان کرمان محل نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن است و گروه هائی هستند که امکان ترخیص آنها وجود ندارد و از نعمت خانواده بی بهره هستند.
پیشنهاد قانونی کردن مسئولیت  اجتماعی شرکت های صنعتی و معدنی
قانونی کردن مسئولیت  اجتماعی شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ استان از دیگر موارد مورد توجه مدیر کل بهزیستی استان بود. صادق زاده در این نشست از پیشنهاد تصویب ۱۰ قانون در حوزه مسئولیت های اجتماعی خبر داد. قوانینی که بر مبنای آن ها شرکت ها بزرگ استان ملزم به همکاری بیشتر در حیطه مسائل اجتماعی باشند. با این شیوه هر یک از شرکت ها مبلغی را به صورت ماهیانه ویا سالیانه به خیریه ها و سمن های تحت نظارت بهزیستی و ارگان های دولتی اهدا کرده تا در راستای مسائل اجتماعی گام بردارند.
به گفته صادق زاده بیش از ۱۳۰۰ سمن، مرکز خیریه و نهاد مردمی فعال  در کارهای اجتماعی داریم که برخی از آن ها با مشکلات مالی دست به گریبان اند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان  با اشاره به تجربه های مشابه بهزیستی در این رابطه گفت:آغاز سال ۹۶ بود که پیشنهاد پیشگیری از معلولیت را با الزام به انجام مشاوره های ژنتیک دادیم و تبدیل به قانون شد .
صادق زاده ادامه داد: اکنون پیشنهاد ۱۰ قانون جدید را به مجمع نمایندگان استان ارائه کرده و امیدواریم بتوانیم خلاءهای قانونی در حوزه سلامت اجتماعی و آگاهی جامعه را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه مرکز هم اندیشی برای حضور نخبگانِ حوزه اجتماعی ایجاد کرده ایم، افزود: سند سالمندی استان برای نخستین بار در کشور توسط این مرکز تدوین شد که نسخه کاربردی است.
صادق زاده اظهار کرد: سند راهبردی سیاست گذاری های اجتماعی را با همکاری مرکز آینده پژوهی دانشگاه علوم پزشکی در دست طراحی و تدوین داریم و هدف آن آینده نگاری جامعه ایران است که بدانیم با چه مشکلاتی مواجه هستیم و چه راهکار هایی نیاز است.

کد خبر 24988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد