در رسانه|عضویت ۲۴ هزار نفر در کانون های مساجد ایلام/ تعامل فرهنگی و دینی کانون های مساجد با بهزیستی افزایش می یابد

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه ۲۴هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان با ثبت نام در سامانه بچه های مساجد عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: تعاملات فرهنگی و مذهبی با بهزیستی استان در راستای ارائه خدمات به مددجویان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۹ مهر) در دیدار و بازدید مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام از مجموعه خبرگزاری شبستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: خبرگزاری شبستان در حوزه دین، فرهنگ و  مذهب  فعالیت می کند و  انعکاس اخبار  و رویدادهای فرهنگی و دینی سطح استان را بر عهده دارد و تعامل بسیار خوبی با مجموعه نهادهای فرهنگی در استان دارد.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد: مجموعه خبرگزاری شبستان در استان در راستای نیل به اهداف دینی، فرهنگی و انقلابی با حضور آقای پیرانی، خبرنگار این خبرگزاری  با دقت و رعایت انصاف و تلاش برای اطلاع رسانی درست و دقیق، فعالیت های بسیار ارزنده ای داشته است که بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره یه اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعالیت می کنند، افزود: این کانون ها در مناطق مختلف روستایی و شهری استان با ارائه برنامه های متنوع و فعالیت های فرهنگی در راستای ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم و به ویژه نسل جوان فعالیت می کنند و خبرگزاری شبستان نیز در عرصه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار کانون های مساجد همراه و  همیار بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: طرح های  دینی، فرهنگی و مذهبی، اوقات فراغت، فضای مجازی در سطح کانون های مساجد برگزار می شود و حمایت از نیازمندان با همکاری سازمان های مردم نهاد، نیکوکاران و خیرین و استفاده از ظرفیت مساجد  در راستای ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم  در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام چراغی پور بیان کرد:  بیش از ۷۰ درصد فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان که کمتر مورد توجه سایر دستگاه های فرهنگی قرار گرفته متمرکز شده است و در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی این فعالیت ها گسترش یافته و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با  اشاره به گستردگی فعالیت ها و برنامه های سازمان بهزیستی به جامعه هدف، ابراز کرد: حمایت از آقشار آسیب پذیر و دارای مشکلات جسمی و حرکتی، ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به جامعه هدف، خدمات توانبخشی و  تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء رفاه و سلامت و کیفیت زندگی جامعه هدف  از جمله خدمات این سازمان به شمار می رود که نشان دهنده گستردگی حوزه فعالیت این سازمان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  گفت: سازمان بهزیستی در مناطق روستایی استان نیز فعالیت های گسترده ای از جمله از طریق مهدهای کودک در مناطق روستایی دارد که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز آمادگی لازم برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این مراکز و همکاری با سازمان بهزیستی دارد.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۴هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان با ثبت نام در سامانه بچه های مساجد عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در طول در سطح کانون های مساجد برگزار می شود که زمینه های لازم برای همکاری با مراکز بهزیستی استان در این بخش برگزاری جشنواره ها فراهم است.

وی با اشاره اینکه توسعه فرهنگ مشارکت و ایجاد مسئولیت اجتماعی با استفاده از ظرفیت عظیم ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری  می تواند زمینه ساز همکاری بین ۲ نهاد باشد، گفت:ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از آمادگی لازم برای  فعالیت های مشترک و همکاری فرهنگی در بحث مهدهای کودک برخوردار است.

گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح یادبود از همکاری و تعامل خانم دکتر «همتی» مدیرکل بهزیستی استان ایلام در راستای تعاملات فرهنگی و ارجایی با کانون های فرهنگی و هنری استان و خبرگزاری شبستان با حضور  حجت الاسلام چراغی پور، تقدیر شد.

پایان پیام/۹۲
کلید ‫واژه‌ها:
|
|
کد خبر 24925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد