در رسانه|خبرگزاری شبستان رسانه ای امانتدار با دقت کامل در اطلاع رسانی/ تعداد فوت شدگان مددجو بهزیستی ایلام کمتر از نیم درصد است

همتی با بیان اینکه خبرگزاری شبستان در امانتداری، صحت و دقت کامل در خبر در سطح استان زبانزد است، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون های مساجد و بهزیستی استان می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف بهزیستی و ارائه خدمات به جامعه هدف داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام، صبح امروز(۲۹ مهر) در بازدید از مجموعه خبرگزاری شبستان نمایندگی استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: هدف از این بازدید عرض خسته نباشید خدمت مجموعه خبرگزاری شبستان در استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بوده است.

شبستان رسانه ای امانتدار

« زهرا  همتی»  با بیان اینکه خبرگزاری شبستان در امانتداری، صحت و دقت کامل در  خبر در سطح استان زبانزد است، یادآور شد: برای مجموعه بهزیستی بسیار مسرت بخش است که مجموعه شبستان و کانون های مساجد از فعالیت ها و برنامه ها، اهداف و نقش سازمان بهزیستی در سطح جامعه بسیار آشنایی دارند و این موضوع برای ما مایه دلگرمی است و این آگاهی در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مساجد محل ارتباط  مردم با همدیگر و همچنین مایه آرامش  آنان در ارتباط با خالق هستی است، گفت:  همکاری های فرهنگی و اجرایی از گذشته بین کانون های مساجد و بهزیستی وجود داشته و هم اکنون نیز تداوم دارد و پیشنهاد  انعقاد تفاهم نامه بین این دو نهاد برای پیگیری و تعامل هر چه بیشتر در راستای برگزاری دوره های آموزشی خانواده،  مهارت های زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و مشاوره  بسیار می تواند مثمر ثمر باشد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: بسیاری از کلاس ها و دوره های آموزشی سازمان بهزیستی برای جامعه هدف به ویژه در مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهر در سطح مساجد با همکاری کانون های مساجد برگزار شده است و  تلاش می شود از سایر ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده شود و  همچنین از خدمات سازمان بهزیستی  در بحث آموزش های فرهنگی و اجتماعی  در کاهش میزان آسیب های اجتماعی در جامعه  از توان مساجد بهره گیری شود.

ازائه بیش از ۲۰۰ خدمت بهزیستی به جامعه هدف

همتی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بیش از ۲۰۰ فعالیت در  حوزه های مختلف از جمله پیشگیری، درمان، توانبخشی، حمایت و فرهنگی برای ارائه خدمت به جامعه هدف را پیگیری می کند، گفت:  با توجه به بار مسئولیت و دامنه گسترده خدماتی که بهزیستی دارد اگر همیاری و حمایت های دیگر نهادهای فرهنگی و اجرایی نباشد، انجام بسیار از فعالیت ها  در حوزه های کاری سازمان با توجه به مقدورات اعتباری و نیروی انسانی آن مقدور نخواهد بود.

وی  بیان کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی متاسفانه شاهد رشد فزاینده آسیب های اجتماعی هستیم و این امر موجب می شود که سازمان  بهزیستی بیش از سایر نهادها در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف، در حال فعالیت بوده و درگیر باشد، فعالیت های خدماتی و حمایتی مجموعه سازمان  بهزیستی به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و بسیاری از همکاران ما در طول شبانه روز مشغول خدمت به جامعه هدف هستند.

۶۰۰ نفر مددجو در مراکز نگهداری بهزیستی ایلام نگهداری می شوند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر از مددجویان در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی  با وجود شیوع ویروس کرونا نگهداری می شوند، ابراز کرد: نگهداری این تعداد افراد در مراکز بهزیستی نیازمند حمایت های خاص و شرایط ویژه ای با رعایت پروتکل های  بهداشتی است و بسیاری از همکاران ما به صورت شبانه روزی در این مراکز برای حفظ سلامتی این عزیزان در حال فعالیت هستند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا در مراکز نگهداری بهزیستی انجام شده است

همتی با  بیان اینکه یکی از دغدغه های ما تزریق واکسن انفلوآنزا به افراد نگهداری شده در مراکز بهزیستی استان بوده است، گفت: خوشبختانه واکسن آنفلوآنزا برای این عزیزان تامین شده و کار واکسیناسیون در این مراکز به پایان رسیده است  و امید است که با وجود شیوع موج سوم کرونا، مشکل خاصی در این مراکز ایجاد نشود و  تا کنون نیز مشکل حادی در مراکز نگهداری بهزیستی نداشته ایم و کمتر از نیم درصد مددجویان حاضر در این مراکز در سطح استان فوت کرده اند که بسیار کمتر از میانگین متوسط  کشوری است.

وی  یادآور شد: به طور قطع کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه های مختلف اطلاع رسانی به جامعه هدف، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بحث حمایت از معلولان می توانند بسیار تاثیرگذار باشند و  فعالیت مساجد و سازمان بهزیستی بسیار نزدیک است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته استان ایلام در حوزه فرهنگی رتبه اول کشور را کسب کرده است، بیان کرد: توسعه مشارکت های فرهنگی با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد  به طور جدی پیگیری می شود و در حال حاضر سازمان بهزیستی ۳۸ هزار نفر را در استان تحت پوشش دارد.

تعامل و همکاری با کانون های فرهنگی و هنری مساجد به طور جد پیگیری می شود

همتی در پایان با بیان یکی از دغدغه ها ما برای جامعه هدف فعالیت های فرهنگی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون های مساجد و بهزیستی استان می تواند  نقش مهمی در پیشبرد  اهداف سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف  داشته باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار با حضور خانم دکتر «همتی» مدیرکل بهزیستی استان و حجت الاسلام «چراغی پور»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از «عظیم پیرانی» خبرنگار خبرگزاری شبستان نمایندگی استان ایلام با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

پایان پیام/۹۲
کد خبر 24924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد