آخرین وضعیت مرکز نگهداری از سالمندان نیشابور

نفریه گفت: درصد ابتلای مراکز سالمندان به ویروس کرونا در پیک سوم شیوع این بیماری کمی تفاوت پیدا کرده است.

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مراکز نگهداری از سالمندان در شیوع کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر عملکرد سازمان بهزیستی در خصوص مراکز نگهداری از سالمندان قابل قیاس با کشورهای جهان اولی نیست و عملکرد قابل قبولی دارد. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه فقط ۲۵ درصد مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی آلوده به بیماری کرونا شده‌اند، گفت: در حالی که این آلودگی در بسیاری از کشورها بیش از این اندازه بوده است و در بسیاری از کشورها ۵۰ درصد مرگ و میر آن‌ها در خانه‌های سالمندانشان بوده در حالی که در کشور ما مرگ و میر سالمندان از کرونا کمتر است.

نفریه با بیان اینکه اگر کل مراکز سازمان بهزیستی را در نظر بگیریم حدود چهار دهم درصد مرگ و میر بابت کرونا مربوط به مراکز سازمان بهزیستی است، ادامه داد: حدود ۱.۵ درصد مرگ و میرها بابت کرونا مربوط به مرکز سالمندان بهزیستی بوده است که در مقایسه با کشورهای دنیا میزان خیلی کمتری است و اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت مراکز نگهداری از سالمندان ایران را با کشوری مانند آلمان که بهترین سیستم‌های بهداشتی را دارد مقایسه کنید متوجه این تفاوت خواهید شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه درصد ابتلای مراکز سالمندان به ویروس کرونا در پیک سوم شیوع این بیماری کمی تفاوت پیدا کرده است، بیان کرد: در پیک سوم همه گیری‌های ۳۰ درصدی را شاهد هستیم که پیش از این فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد مراکز آلوده به ویروس کرونا می‌شدند در حال حاضر کمی افزایش پیدا کرده است.

نفریه با تاکید بر اینکه در پیک سوم شیوع این بیماری همه گیری‌های زیادی داریم، افزود: ممکن است گاهی شاهد آلودگی ۹۰ درصدی یک مرکز به کرونا باشیم. اما خوشبختانه سریع تشخیص داده می‌شود و به سرعت تست کرونا از آن‌ها گرفته شده و ایزوله می‌شوند، اما با وجود این همه گیری زیاد میزان مرگ و میر خیلی کم است.

وی اضافه کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا عملکرد سازمان بهزیستی را در نگهداری مددجویان که در مرکز شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند تایید کردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از تمهیداتی که از سه هفته پیش آغاز کرده‌ایم واکسیناسیون مراکز بر علیه آنفلوآنزا بوده است، تصریح کرد: چرا که مرگ میر بر اثر آنفلوآنزا بیشتر از کروناست.

نفریه با اشاره به اینکه بسیاری مراکز استان‌های کشور بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون را انجام داده‌اند، ادامه داد: در برخی از استان‌ها ۱۰۰ درصد این کار انجام شده است و فقط ۵ استان زیر ۵۰ درصد این اقدام را انجام دادند که این استان‌ها نیز در حال تکمیل واکسیناسیون مراکز هستند.

وی درباره مرکز نگهداری از سالمندان شهر نیشابور که ابتلای بالایی به کرونا داشتند، گفت: در این خصوص باید بگویم اطلاع‌رسانی اشتباهی انجام شده است تعداد زیادی از سالمندان اصلاً نیاز به مراجعه به بیمارستان نداشتند و حال عمومی‌شان خوب است. در حال حاضر مرکز تحت کنترل است و مددجویانی که حال خوبی نداشتن به بیمارستان ارجاع داده‌ایم، اما بسیاری از مددجویان در همان مرکز نگهداری می‌شوند و شبکه بهداشت نیز در مرکز مستقر شده تا بتواند به مددجویانی که در مرکز هستند، خدمت‌رسانی کند.

کد خبر 24884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =