خانه معلولان در اردبیل احداث می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: به همت شهرداری اردبیل خانه معلولان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

بهزاد ستاری ۲۴ مهر در آئین گرمیداشت روز عصای سفید در اردبیل اظهار کرد: با تامین زمین و صدور پروانه ریگان از سوی شهرداری اردبیل احداث خانه معلولان با کمک خیرین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
وی از تشکیل مجمع نابینایان و رسیدگی به مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در نشستی که نابینایان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند، قرار شد در قالب تفاهمنامه‌های مختلف با ادارات و سازمان‌ها در حوزه ورزش، اشتغال، مسکن، حرفه‌آموزی و شهریه دانشجویان معلول به ویژه نابینایان و کم بینایان مساعدت‌های لازم انجام شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: براساس تفاهمنامه امضا شده با سازمان فنی و حرفه‌ای قرار است در مشاغل مختلف آموزش‌های لازم به نابینایان و کم بینایان ارائه شده تا آنها وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.
ستاری بیان کرد: در بخش ورزشی نیز قرار است سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف در اختیار معلولان قرار گرفته و آنها بتوانند سلامتی خود را مورد صیانت قرار دهند.
وی در مورد پرداخت تسهیلات مسکن و تامین سرپناه برای نابینایان با کمک خیرین گفت: صدور مجوزهای لازم در این زمینه با کمک شهرداری و نظام مهندسی به صورت رایگان انجام شده و خدماتی مطلوب با هزینه‌ای کمتر ارائه و واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های شهرداری اردبیل از جامعه معلولان بیان کرد: همزمان با روز عصای سفید شهردار اردبیل در جمع روشندلان حاضر شد تا نسبت به ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف دستور لازم صادر شود.
ستاری افزود: با احداث خانه معلولان تمامی مددجویان ما در این بخش از خدمات متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و ... بهره‌مند شده و در یک فضای مناسب و در کنار هم می‌توانند از امکانات فراهم شده بهره بگیرند.

کد خبر 24730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد