کودکان باید احساس‌ داشتن پدر و مادر بزرگ‌ را تجربه کنند

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سالمندان باید در خانه نگهداری‌ و تکریم شوند، گفت: با نگهداری سالمندان در خانه، کودکان احساس داشتن پدر و مادربزرگ را تجربه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه نیلوفر اختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با گرامیداشت هفته جهانی سالمندان، اظهار داشت: سالمندان چشم و چراغ خانواده هستند و معتقدم که حتما باید در خانه نگهداری شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم برای گرامیداشت سالمندان برنامه های تجمعی داشته باشیم از همین رو به امور مجازی روی آوردیم و به تکریم، ویزیت و امور آنلاین سالمندان مراکز بهزیستی روزانه و شبانه روزی اقدام کردیم.

او اضافه کرد، به عقیده من و سازمان بهزیستی، جایگاه سالمندان در خانواده باید حفظ شود و در درجه اول باید سالمندان در خانواده احیا شوند تا اینکه به مراکز سپرده شوند، البته درصد کمی از سالمندان به دلیل مشکلات حاد به ناچار در مراکز نگهداری می شوند.

اختیاری ادامه داد: تکریم سالمند تکلیف همه مردم جامعه است و باید دست تک تک آنان را بوسید.

به گفته این مسئول، پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان کرمانشاه وجود دارد و تمام این مراکز در شهرستان کرمانشاه مستقر هستند و اکنون ۳۱۰ سالمند در آنها نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و به ۱۴۰ سالمند خدمات می دهند و با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آنها میسر نیست، ارائه خدمات می شود.

کد خبر 24025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد