گفتگوی رئیس اداره بهزیستی کیش با روزنامه محلی بشارت

رئیس اداره بهزیستی کیش در گفتگو با روزنامه محلی بشارت کیش گفت؛ نیاز بیشتری به کمک خیرین در دوران کرونا وجود دارد.

شقایق کهورزاده رئیس اداره بهزیستی کیش در این مصاحبه گفت: حدود ۲۰۰ نفر به عنوان مددجو تحت پوشش این اداره می باشند که از این تعداد ۵۷ نفر بعنوان زن سرپرست خانوار یا بد سرپرست می باشند و سایر این مددجویان را افراد دارای معلولیت می باشند.

همچنین در این گفتگو کهورزاده در تشریح خدماتی که مددجویان دریافت می کنند گفت؛ این خدمات برای گروه زنان از محل افزایش هدفمندی یارانه ها و محل کمک های سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت های مردمی که به صورت بسته های حمایتی می باشد، تعلق می گیرد. همچنین هزینه های کمک درمانی، تحصیلی، دانشجوییف تهیه لوازم ضروری منزل، و پرداخت وام های اشتغال زایی از محل اعتبارات و به صورت بلاعوض از جمله خدماتی است که به این مددجویان ارائه می گردد.

کهورزاده به نقش پررنگ کمک ها و حمایت های مردم از مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت : مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت، پرداخت کمک هزینه پوشینه، تامین وسایل کمک توانبخشی معلولین، کمک هزینه های پزشکی، تحصیلی، دانشجویی و بهداشتی به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و همچنین صدور دفترچه بیمه اشاره کرد.

ایشان با تشریح خدمات به مددجویان از زمان شیوع "کرونا" گفت: با حمایت خیرین محترم جزیره و سازمان منطقه آزاد کیش توانستیم به مددجویان تحت پوشش این اداره بسته های حمایتی مواد غذایی و بهداشتی و کمک های نقدی و غیر نقدی شامل لوازم ضروری خانه اهدا کنیم.

رئیس اداره بهزیستی کیش در ادامه به معرفی خدمات اورژانس اجتماعی که از طریق شماره ۱۲۳ با فعالیت تیم های سیار و مستقر در مرکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: این مرکز در مواردی همچون همسر آزاری، کودک آزاری، اختلافات حاد خانوادگی، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار، معلول آزاری، سالمند آزاری و خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می نماید.

همچنین خدماتی را که حوزه پیشگیری در ایام شیوع ویروس کرونا که با کمک تیم های همیاران و حامیان راه زندگی انجام گرفته که خدماتی مانند تهیه و توزیع بسته های حمایتی و مواد ضد عفونی کننده که به صورت پیوسته بین اقشار کم درآمد و بی بضاعت توزیع کرده اند از جمله آنهاست.

وی همچنین افزود: به دلیل افزایش استرس و اضطراب ناشی از انتقال ویروس "کرونا" روانشناسان اداره بهزیستی اقدام به ارائه مشاوره تلفنی به افراد داری اضطراب کرده و همچنین مشاوره هایی پیرامون مشکلات خانوادگی و نحوه برخورد با فرزندان در دوران قرنطینه و خانه نشینی و چگونگی انجام تکالیف مدرسه انجام داده اند.

رئیس اداره بهزیستی کیش در پایان این مصاحبه از خیرین جزیره خواست به دلیل ادامه شیوع بیماری " کرونا"  مانند همیشه با نیت خالصانه و قلبی پر مهر و محبت، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای یاری رساندن به افراد تحت پوشش ابن اداره تحویل دهند.

کد خبر 23997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد