‌تامین سمعک ناشنوایان در اصفهان / زمان طلایی غربالگری شنوایی قبل از یک ماهگی است

گروه استان‌ها-سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان از تامین سمعک برای مددجویان بهزیستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: این دسته از افراد با مراجعه به مراکز بهزیستی و مطرح کردن خواسته‌شان می‌توانند سمعک خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان پورشبانان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تامین سمعک برای ناشنوایان، اظهار داشت: اداره بهزیستی اقدامات بسیاری برای معلولان ناشنوا انجام داده است.

وی افزود: در 3 سطح پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و ثالثیه برنامه‌های مختلفی در حال اجرا هستند و برای پیشگیری اولیه آموزش‌های لازم به جامعه برای جلوگیری از ایجاد این معلولیت در حوزه پیشگیری فعال است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه موضوع شناسایی موارد بیماری در زمره پیشگیری ثانویه است، گفت: غربالگری شنوایی از دوره نوزادی انجام می‌شود که اگر در زمان طلایی قبل از یک ماهگی صورت بگیرد می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

وی تصریح کرد: بخشی از پیشگری ثالثیه مربوط به گفتار درمانی و تامین وسایل کمک توانبخشی ناشنوایان است و تامین بخشی از هزینه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا از مهم‌ترین کارهایی است که بهزیستی در این باره انجام می‌دهد.

پورشبانان ادامه داد: وظیفه تامین سمعک برای سایر معلولان ناشنوا به عهده بهزیستی است که یا بهزیستی سمعک را تهیه و در اختیار ناشنوایان قرار می‌دهد یا اگر احیانا سمعک مورد نیاز ناشنوایان شامل خرید ما نباشد در پرداخت قسمتی از هزینه آن سمعک به ناشنوایان کمک می‌کنیم.


وی با اشاره به افراد تحت پوششی که نیاز به سمعک دارند و مشکلی در این زمینه دارند، اظهار داشت: این دسته از افراد به اداره بهزیستی مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن این نیاز برطرف شود.
 

کد خبر 23987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد