افتتاح اولین زائرسرای ارزان قیمت افراد دارای معلولیت کشور در جوار حرم مطهر رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از افتتاح اولین زائرسرای ارزان قیمت افراد دارای معلولیت کشور در آینده ای نزدیک در جوار حرم مطهر رضوی خبر داد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف که صبح امروز به اتفاق جمعی از مدیران سازمان بهزیستی کشور، مسؤولین شهرداری منطقه‌ی ثامن مشهد و سازمان‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت استان و کشور، به منظور رصد موانع دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت در مسیر زائرسرا تا حرم مطهر رضوی، در محل ساخت حضور یافته بودند، این خبر را اعلام کرد.

در این مراسم علاوه بر شهردار منطقه‌ی ثامن مشهد و دکتر قاضی‌زاده، نائب رییس و نماینده مردم مشهد در مجلس، دو مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیران عامل 4 تشکل معلولین کشور، معاون توانبخشی و معاون پشتیبانی بهزیستی استان نیز حضور داشتند.

دکتر پوریوسف در این مراسم با یاد کردن از نیکوکار یزدی، آقای شهسواری، گفت: این زائرسرا به همت این نیکوکار بزرگوار به اضافه‌ی اعتبارات بهزیستی و نیز زمین اهدایی شهرداری منطقه‌ی ثامن به مساحت 918 متر مربع احداث گردیده است.

وی ادامه داد: در مشهد فضای اقامتی برای افراد دارای معلولیت که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند نبوده است و این زائرسرا الگویی برای دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت در سطح کشور است.

دکتر پوریوسف اضافه کرد: مسؤولین حاضر در برنامه‌ی امروز، مسیر زائرسرا تا حرم را پیاده طی و موانع را به طور عینی رصد می نمایند تا این موانع در اسرع وقت برطرف گردد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: به امید خدا و عنایات حضرت امام هشتم(ع) این زائرسرا در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهردار محترم منطقه ثامن، قول دادند که تا اول آذر، موانع موجود در مسیر زائرسرا تا حرم به طور کامل مرتفع و مسیر مناسب‌سازی شده‌ی  برای بهره‌برداری افراد دارای معلولیت در اول آذرماه، تحویل گردد.

پس از سخنان مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، مسؤولین حاضر، مسیر زائرسرا تا حرم را پیاده طی کردند و موانع موجود در مسیر تا حرم رضوی را از نزدیک بررسی و موارد را به شهرداری منطقه‌ی ثامن منتقل کردند.

شایان ذکر است این زائرسرا با مشارکت شهرداری ثامن مشهد(اهدای زمین)، خیرین و سازمان بهزیستی کشور احداث گردیده است و در آینده ای نزدیک با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در مشهد مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 23078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد