تماس با خانواده هایی که کودکشان را در مدرسه ثبت نام نکرده اند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اقدامات این سازمان برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل کودکان کار و خیابان را تشریح کرد.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کودکان کار و خیابان شناسایی شده لازم التعلیم بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش محوریتی به نام انسداد مبادی بی سوادی داشته است که در این طرح دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت رفاه، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت، سازمان برنامه و بودجه و ... مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به طرح انسداد مبادی بی‌سوادی گفت: در این راستا وزارت رفاه کد ملی کودکانی که زمان تحصیل آنها فرا رسیده است اما نامشان در مدرسه نیست را شناسایی کرده و از طریق سمن‌های همکار با وزارت رفاه، با خانواده کودک تماس می‌گیرند؛ برخی از این کودکان که مددجوی سازمان بهزیستی هستند به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند و بهزیستی آنها را بررسی می‌کند که در حوزه اجتماعی پیگیری‌هایی از طریق سازمان بهزیستی انجام شده است و تعداد زیادی از این کودکان به مدرسه برگشته‌اند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین وضعیت کودکان معلول بازمانده از تحصیل نیز مورد به مورد بررسی می‌شود. سازمان برنامه و بودجه نیز جلسات خوبی با وزارت رفاه داشته است که اگر کودکی به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی از تحصیل بازمانده است، به آنها کمک کند.

مسعودی فرید با بیان اینکه کودکان کار و خیابانی که تحت پوشش ما باشند، حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم، گفت: کودکان غیر ایرانی که اقامت ندارند مسائل‌شان متفاوت است. کودکان ایرانی که به دلیل مشکلات معیشتی از تحصیل بازمانده باشند سازمان بهزیستی آنها را کمک می‌کند و به مدرسه بازمی گرداند.

کد خبر 22897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =