اصفهان| شاهین شهر و میمه| نشست خبری رئیس اداره بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی برگزار شد، به‌ تشریح آخرین فعالیت‌ها و خدمات اداره بهزیستی به مراجعه‌کنندگان و مددجویان  پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، امین عسگری با بیان این که فعالیت های زیر مجموعه اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در یک سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است، اظهارکرد: این خدمات در حوزه های توانبخشی و فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی به دو هزار ۷۴۸ معلول و ۶۰۰ خانواده زن سرپرست خانوار در سال گذشته داده شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: مددجویان سال گذشته از خدمات متنوع درمانی، دریافت مستمری، دریافت تجهیزات توانبخشی، آموزش به کودکان، اورژانس اجتماعی، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، بیمه سلامت، پرستاری، غربالگری شنوایی و بینایی، مشاوره ژنتیک، خرید مسکن بهره مند شدند.

عسگری، پایش سنجش بینایی و شنوایی بیش از ۹ هزار کودک زیر شش سال، درمان یک هزار و ۷۰۰ معتاد به موادمخدر، جمع آوری ۹۳ متکدی، ارائه مشاوره روان شناختی به حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر، بهرمندی ۲۰ هزار نفر از فعالیت های پیشگیرانه و ارائه خدمات تحصیلی به ۲۸۸ دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش را از جملات خدمات سال گذشته واحدهای تحت پوشش این اداره بیان کرد.

رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه، وضعیت مبارزه با عرضه مواد مخدر و تلاش برای کاهش تقاضا و آسیب‌های مربوط به مصرف مواد افیونی در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته در سه مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد خود معرف ۴۰۵ نفر تحت نظر پزشک و روانشناس درمان شده اند، علاوه بر آن در سه مرکز اقامتی شبانه روزی ترک اعتیاد شهرستان، نیز یک هزار و ۲۰۰ نفر بدون استفاده دارو مراحل درمان را طی کرده و پاک شده اند.

وی با بیان اینکه ریسک معلولیت در ازدواج‌های فامیلی به شدت بالا است، خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک از اقدامات مؤثر در تشخیص، پیشگیری و کاهش مشکلات ژنتیکی خانواده‌ها است که به همین منظور سال گذشته با تاسیس مرکز مشاوره ژنتیک در شاهین شهر، ۱۴۸ خانواده از خدمات این مرکز استفاده کردند که در این میان از تولد ۱۲ مورد معلولیت ژنتیکی پیشگیری شد.

عسگری، وجود پدیده کارتن‌خوابی و فعالیت نوجوانان مهاجر خارجی را دو معضل سال‌های اخیر شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد و افزود: از مجموع ۹۳ متکدی جمع‌آوری‌شده، ۸۹ نفر غیر ایرانی بودند که از شهرستان‌های برخوار و اصفهان برای فعالیت‌های غیرقانونی تکدیگری به این شهرستان آمده بودند.

رئیس اداره بهزستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به وجود خلأ قانونی برای برخورد لازم با کودکان متکدی زیر ۱۸ سال اتباع بیگانه، تصریح کرد: این دسته از کودکان زیر ۱۸ سال در خیابان‌های این شهر به مشاغل کاذب روی آورده اند و هر بار که مأموران شهرداری این کودکان را جمع‌آوری و به امور اتباع بیگانه تحویل می‌دهد به علت خلأ قانونی، پس از مدتی دوباره رهاسازی شده و به شغل‌های کاذب قبلی خود باز می‌گردند.

وی از خانه دار شدن ۳۴ خانواده مددجوی دارای معلول در سال گذشته خبر داد و به خانواده‌های دارای دو معلول متقاضی مسکن این نوید را داد که ۵۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان همراه با تسهیلات بانکی کم‌بهره در شاهین‌شهر آماده شده است؛ خانواده های مددجوی دارای دو معلول در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند یکی از واحدهای مسکونی را با تسهیلات بانکی کم‌بهره خریداری کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، از کمک های خیران و مشارکت آنان در خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی قدردانی و تصریح کرد: خیران به هر میزان که مشارکت مالی داشته باشند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند همچنین هر کارفرمایی که یک معلول را جذب بازار کار کند از تخفیف هایی تا ۵۰ درصد در پرداخت حقوق، حق بیمه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال بهره مند می شود.

کد خبر 2281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد