دفاتر پیشخوان برای تردد معلولان مناسب سازی شود

مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: ۱۰درصد مردم در استان اردبیل دارای مشکلات جسمی حرکتی، کم توان و جانباز هستند و باید مناسب سازی در تمام ادارات و دفاتر پیشخوان انجام شود.

 عظیم قهرمانی در جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی معلولان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا، بیشتر کارهای خدماتی در دفاتر پیشخوان انجام می شود و باید پیشخوان های دولت برای تردد معلولان مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه کلیه دفاتر پیشخوان ملزم به رعایت مصوبات کمیته تخصصی مناسب سازی معلولان استان هستند افزود: مراکز دفاتر پیشخوانی که ۲.۵ سانتی متر اختلاف سطح دارند باید دارای رمپ محل تردد معلولان و مناسب سازی شوند.

مشاور امور معلولان استاندار اردبیل اظهار کرد: باید طبق دستورالعمل و مصوبه این کمیته باید معلولان و جانبازان گرامی بدون کمک و یاری شخص ثانی بتوانند به محل های تعیین شده مراجعه و از خدمات موجود استفاده کنند.

 رییس کمیته مناسب سازی استان اردبیل ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه های اجرایی که مناسب سازی در ساختمان های اداری را انجام داده اند گفت: علاوه بر دفاتر پیشخوان سایر بخش ها و ارگان ها نیز در زمان صدور مجوز مصوبات کمیته را رعایت کنند و مناسب سازی سرویس های بهداشتی نیز درمرحله بعدی مورد تاکید قرار می گیرد و رفع موانع برای تردد دفاتر در الویت است.

عظیم قهرمانی با تاکید بر اینکه دفاتر پیشخوان باید الزاما در طبقه همکف باشند افزود: در صورت صدور مجوز در سایر طبقات باید وجود آسانسور از اولویت ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ مورد پیشخوان در شهر اردبیل فعال است گفت: ۱۷۵ مورد دفتر پیشخوان و Itc روستایی در استان وجود دارد که باید مناسب سازی ساختمان ها و اجرای دستورالعمل کمیته های تخصصی ضرورت دارد.

 مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان افزود: جلسات مشابه با سایر ارگان ها از حمله دفاتر اسناد رسمی برگزار شده است و با هماهنگی انجام شده و بیشترین مشکلات در این دفاتر حل شده و در صورت مشکل تردد اثر انگشت در جلوی در دفترخانه ها با هماهنگی سردفتر انجام می شود.

 رییس کمیته مناسب سازی استان اردبیل از تمام دستگاه های اجرایی و ارگان ها خواست به منظور رفع موانع و تردد معلولان، جانبازان، افراد کم توان و کهنسال در مناسب سازی محل خدمت اقدامات لازم را مبذول کنند.

کد خبر 22763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد