بهزیستی در رسانه | ۲۰۰نفر تحت پوشش خانه نگهداری کودکان بهزیستی سمنان هستند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه توانمندسازی، حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این سازمان است، گفت: ۲۰۰ نفر در خانه نگهداری کودکان بهزیستی استان تحت پوشش هستند.

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۱۱ خانه نگهداری کودکان و نوجوانان در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: در این مراکز ۲۰۰ کودک بین صفرتا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند که بهزیستی استان خدمات لازم را به این افراد ارائه می‌دهد.

وی بابیان اینکه در ۱۳۸ مهدکودک استان سمنان شش هزار و ۷۴۹ کودک آموزش می‌بینند، افزود: توانمندسازی خانواده وزنان، کودکان و نوجوانان و آسیب دیدگان اجتماعی ازجمله مواردی که بهزیستی در حوزه اجتماعی ورود کرده و ازجمله مهم‌ترین اهداف این سازمان را در بردارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته ۳۱۸ مورد مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی صورت گرفت، ابراز داشت: بهزیستی استان با دارا بودن شش کارشناس ستادی و ۶۱ کارشناس شهرستانی می‌کوشد تا این موارد را در جامعه رفع کند.

ایزدپور در ادامه تصریح کرد: ارائه خدمات سیار به یک هزار و ۲۶۹، خدمات اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) به دو هزار و ۳۷ و مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق برای دو هزار و ۱۱۶ نفر ازجمله اعم اقدامات بهزیستی استان سمنان در حوزه اجتماعی بوده است.

وی ضمن بیان اینکه تعداد خانواده‌های مستمری‌بگیر در حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان تعداد سه هزار و ۵۴۳ نفر است، افزود: تعداد ۴۴۸ زنان روستایی و عشایری استان نیز در این معاونت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 5014032

کد خبر 22590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد