خراسان رضوی | 20 درصد معلولان، کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در خراسان رضوی‌اند

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: 20 درصد معلولان و کودکان بی‌سرپرست و سالمندان کشور در استان خراسان رضوی هستند که ناشی از شرایط خاص استان و مسافرپذیر بودن آن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد:

تنوع و تعدد خدمات و جامعه هدف بهزیستی اهمیت کار این مجموعه را چند برابر کرده است. در حال حاضر 470 هزار مددجو در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که توسط هزار و 350 کارمند بهزیستی به آنان خدمات ارائه می‌شود.

پوریوسف با بیان این‌که «جامعه هدف بهزیستی زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادان، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و... هستند»، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقشار زیر پوشش بهزیستی معلولان هستند. بر این اساس هم‌اکنون بیش از 120 هزار نفر در استان خراسان رضوی معلول دارای پرونده و خدمت گیرنده زیر پوشش هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر 1600 مرکز غیر دولتی دارای مجوز به جامعه هدف در سطح استان خدمت ارائه می‌دهد و 12 هزار داوطلب و خیّر نیز با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌ها و تنوع خدمات بهزیستی، یادآور شد: خراسان رضوی در زمینه شمار کودکان بی‌سرپرست مقیم مراکز، معتادان متجاهر، معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه و معتادان متجاهر رتبه اول کشور را دارد.

همچنین در ادامه معاونان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گزارش‌هایی از وضعیت حوزه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.

کد خبر 2258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد