البرز | کرج | مسابقه گلبال ویژه نابینایان در کرج برگزار شد

گلبال یک رشته ورزشی مخصوص نابینایان است .اساس این ورزش استفاده از قدرت شنوایی در راستای جهت‌یابی توپ در بازی و علاوه بر آن درک صحیح از فاصله است که ورزشکار تشخیص دهد چگونه هماهنگ با توپ به منظور گسترش یا پرتاب در یک لحظه خود را با موقعیت صحیح تطبیق دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: مسابقه گلبال ویژه نابینایان در 4 گروه 3 نفره در سالن استقلال شهرستان کرج به همت مددکار ویژه نابینایان خانم خاکباز به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

"علیرضا فتاح پور " رئیس بهزیستی شهرستان کرج ومعاونین تخصصی در سالن مسابقه حاضر و از نزدیک به تماشای مسابقه پرداختند. 

فتاح پور درباره رشته ورزشی گلبال گفت :گلبال یک رشته ورزشی مخصوص نابینایان است .اساس این ورزش استفاده از قدرت شنوایی در راستای جهت‌یابی توپ در بازی و علاوه بر آن درک صحیح از فاصله است که ورزشکار تشخیص دهد چگونه هماهنگ با توپ به منظور گسترش یا پرتاب در یک لحظه خود را با موقعیت صحیح تطبیق دهد. این ورزش به صورت تیمی برگزار می‌شود و در آن دو تیم که دارای سه بازیکن اصلی و حداکثر سه بازیکن ذخیره هستند با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

محل مسابقه ورزشگاهی سرپوشیده و مستطیل شکل است به ابعاد یک زمین والیبال که توپ در این بازی سنگین و زنگوله دار است تا با غلتیدن آن بازیکنان بتوانند جهت حرکت توپ را تشخیص دهند. هدف هر تیم این است که توپ را از خط دروازه حریف عبور دهند  و تیم مقابل سعی می‌کنند که جلوی این کار را بگیرد.

 قوانین گلبال نیز به تایید سازمان بین المللی ورزش های نابینایان و کم بینایان رسیده است.در هفته بهزیستی تلاش کردیم تا با اجرای مسابقات ویژه جامعه هدف تنوعی در برنامه های سالهای قبل ایجاد کنیم. 
 
وی در مورد ورزش نابینایان در ایران اذعان داشت :گلبال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسما فعالیت خود را آغاز کرد  و با تاسیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در کشور، ورزش نابینایان نیز تحت پوشش این فدراسیون قرار گرفت و اولین رشته ورزشی نابینایان بود که به طور رسمی در اکثر استان‌های کشور آغاز بکار کرد.

کد خبر 2253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد