خیرین ۱۱۰ میلیارد ریال به بهزیستی اردبیل کمک کردند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی خیرین به صورت مشارکت‌های مردمی در اختیار بهزیستی استان قرار گرفته که از این اقدام خیرخواهانه عموم مردم برای حمایت از معلولان استان تقدیر می‌شود.

بهزاد ستاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بهزیستی استان در چهار حوزه اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی و اشتغال خدمات خود را در اختیار جامعه مددجویان خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ۷۹ هزار مورد خدمات به معلولان از جمله تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی، وسایل بهداشتی، کمک هزینه مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان و خودرو ارائه شده و ۲۶۴۸ نفر از مراکز روزانه، مراقبت در منزل، ویزیت در منزل از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت کردند.

وی گفت: بهزیستی استان در ارزیابی سازمان بهزیستی از عملکرد ۶ ماه دوم ۱۳۹۸ حوزه‌های معاونت توانبخشی، حوزه مدیریت، معاونت پیشگیری، معاونت اجتماعی و معاونت مشارکت‌های مردمی و پشتیبانی رتبه‌های عالی و خوب را به خود اختصاص داد.

ستاری اظهارداشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته دفاتر تحول اداری ، زنان و خانواده ، پیشگیری و درمان اعتیاد موفق به کسب رتبه اول نظام‌نامه نظارتی در بین استان‌های کشور و امور آموزش هم رتبه دوم شده است ، همچنین دفتر اشتغال و مسکن نیز رتبه عالی را در بین استان‌های دیگر بدست آورده است.

او افزود: حوزه‌های دفاتر مشارکت‌های مردمی و اشتغال ، فناوری اطلاعات و دبیرخانه مناسب‌سازی هم رتبه‌های خوبی را در کارنامه خود در بین استان‌های دیگر به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز ژنتیک خلخال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ نیز به عنوان مرکز مشاوره غیرحضوری فعالیت خود را به ۱۶ هزار نفر ارائه کرد و در امسال بیش از پنج هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی بهره‌مند شدند.

۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی و ۸۷ مراکز مشاوره حضوری بهزیستی در استان اردبیل فعال است.

کد خبر 22521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد