اهدای 1500 بسته بهداشتی به کودکان کار مشهد از محل صرفه‌جویی شهروندان در مصرف برق

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از اهدای 1500 بسته‌ی بهداشتی به کودکان کار مشهد خبر داد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف امروز چهارشنبه 12 شهریور در جلسه‌ی پویش روز گرم که در شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار گردید با اعلام این خبر گفت: این بسته‌ها از محل صرفه‌جویی برق توسط خانواده‌ها و بخصوص خانم‌های خانه‌دار تهیه و به کودکان کار اهدا شده است.
وی از استارتاپ «شتاب ایده»، شرکت توزیع نیروی برق مشهد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکر کرد و گفت: عمده‌ترین نقش در این حرکت اجتماعی مفید و مهم را خانم‌های خانه‌دار برعهده داشتند که محور خانواده محسوب می‌شوند.
پوریوسف گفت: بهزیستی به عنوان نهادی که آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را رصد و مطالعه می‌کند معتقد است یکی از عواملی که در فرایند توسعه‌ی اجتماعی مغفول مانده، توجه به جلب سرمایه‌ی اجتماعی است.
وی ادامه داد: اگر سرمایه‌ی اجتماعی به درستی شناخته و مورد بهره‌برداری صحیح قرار گیرد ما را سریع‌تر و هدفمندتر به کوریدور توسعه‌ی اجتماعی رهنمون می‌سازد.
وی مؤلفه‌های سرمایه‌ی اجتماعی را مشارکت اجتماعی، تعهد اجتماعی، اعتماد اجتماعی و مواردی از این دست برشمرد و گفت: یکی از ارکانی که نقش کلیدی و اساسی در توسعه‌ی اجتماعی دارد خانواده است و ما هر سرمایه‌گذاری که روی خانواده انجام دهیم نتیجه‌ی بسیار خوبی در رسیدن به هدف توسعه‌ی اجتماعی به ما می‌دهد.
وی با تشکر و قدردانی از استارتاپی که در زمینه‌ی صرفه‌جویی برق و انرژی فعالیت دارد و این طرح را به انجام رسانده گفت: هدف‌گیری این طرح بسیار خوب بوده و کودکان کار که از مظلوم ترین و نیازمندترین اقشار جامعه هستند مورد توجه این استارتاپ قرار گرفته که جای قدردانی دارد.
دکتر پوریوسف یادآور شد: در مجموع این طرح ره‌آورد بسیار خوبی برای کودکان کار داشته و با توجه به وضعیت بهداشتی این گروه از مددجویان که در معرض آسیب هستند، بسته‌های بهداشتی در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد که از محل صرفه‌جویی شهروندان در مصرف انرژی برق تأمین شده است.
رئیس شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در این جلسه گفت: این استارتاپ عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته‌ است آرزوی دیرین دولت و مسؤولین اجرایی در صرفه‌جویی انرژی را محقق سازد.
مهندس علی سعیدی این حرکت را «معجزه اجتماعی» نامید و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی، بهره‌مندی صحیح داشته باشیم و این ظرفیت‌ها را در خدمت مردم و جامعه قرار دهیم، گام مهمی در تحقق توسعه اجتماعی برداشته‌ایم.
مدیر شتاب‌دهنده‌ی استارتاپ «شتاب ایده» نیز در حاشیه‌ی این جلسه به خبرنگار ما گفت: در این پویش که فقط در یک روز مرداد و در ظرف دو ساعت انجام گرفت 30 میلیون تومان صرفه‌جویی تحقق یافت که از محل این صرفه‌جویی 1500 بسته بهداشتی تهیه و بین کودکان کار سطح شهر مشهد توزیع می‌شود.
آیدا اعیانی افزود: شتاب ایده، طرح‌های زیادی در دست اجرا دارد که بتواند با کمک مردم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را محقق سازد.

کد خبر 22499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد