از تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان کرمانشاهی تا ساخت پروژه های عمرانی با اعتبار ۵۷.۵ میلیارد ریال

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۶۶ هزار و ۹۸ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد مجموعا ۳۵ هزار ۷۱۸ خانوار مستمری بگیر و حق معیشت زندگی دریافت می کنند و طبق دستورالعمل کشوری ۱۵ درصد میزان مستمری مددجویان نیز افزایش پیدا کرد و از مردادماه به حساب آنها واریز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی  در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی زاگرس به مناسبت هفته دولت به تشریح خدمات این اداره‌کل پرداخت و اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ساختمان جدید اداره بهزیستی ثلاث باباجانی که در زلزله ۹۶ تخریب شد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان توانبخشی در شهرستان سرپل ذهاب با کمک شرکت شستا با اعتبار ۴۵ میلیاردریال و احداث مرکز نگهداری و خدمات به مددجویان دارای معلولیت با کمک خیرین سازمان نظام پزشکی با اعتبار بالغ بر ۲.۵ میلیاردریال در بخش ازگله شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت های گسترده بهزیستی به شهروندان از زمان قبل تولد تا سالمندی اشاره داشت و افزود: در حال حاضر ۱۶۶ هزار و ۹۸ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد مجموعا ۳۵ هزار ۷۱۸ خانوار مستمری بگیر و حق معیشت زندگی دریافت می کنند و طبق دستورالعمل کشوری ۱۵ درصد میزان مستمری مددجویان نیز افزایش پیدا کرد و از مردادماه به حساب آنها واریز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه دیگر خدمات بهزیستی به افراد جامعه را ارائه خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و غیرحضوری عنوان کرد.

وی گفت: در استان کرمانشاه تعداد ۷۶ مرکز مشاوره با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند و خدمات حضوری را به مردم در زمینه های مختلف ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت خط تلفن رایگان ۱۴۸۰(صدای مشاور) بهزیستی، گفت: شهروندان عزیز می توانند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این سامانه تماس بگیرند و خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف خانوادگی، تحصیلی، روانشناسی، شغلی، ازدواج و... را دریافت کنند.

دکتر رضوان مدنی از ارائه ۱۱۱ هزار مشاوره تلفنی توسط سامانه صدای مشاور بهزیستی(۱۴۸۰) از ابتدای شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان متخصص و کارآمد بهزیستی آماده پاسخگویی به تمامی تماس های برقرار شده با این سامانه است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از تحویل ۵ هزار و ۳۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان از زمان آغاز نهضت واگذاری مسکن از سال ۹۲ تاکنون خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تخریب ۲ هزار و ۵۷۷ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در زلزله ۹۶، گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته موفق شدیم تمام واحدهای تخریب شده مددجویان زلزله زده را احداث و بازسازی و به آنها در سال ۹۸ تحویل دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعهد ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش در سال جاری برای استان ۱۲۰ واحد است که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم ۱۲۶ واحد مسکونی را به مددجویان تا پایان سال تحویل دهیم.

دکتر رضوان مدنی به خدمات بهزیستی به مددجویان تحت پوشش از زمان شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: ما در بهزیستی پس از اعلام شیوع این ویروس بلافاصله کمیته مدیریت بحران را تشکیل دادیم و پروتکل های بهداشتی را تهیه و تدوین کردیم و در اختیار مراکز تحت نظارت گذاشتیم.

وی از واریز دو مرحله کمک پنج میلیون ریالی سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مقیم در مراکز نگهداری برای تهیه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین تهیه رژیم غذایی برای آنها خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون مورد مثبتی از کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مشاهده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان از برگزاری پویش "همدلی مومنانه" و "ایران همدل" برای کمک به مددجویان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

کد خبر 22385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد