اصفهان| شهرضا| خدمت‌رسانی به بیش از 200  دختر دارای معلولیت ذهنی در مرکز جامع مدرس شهرضا

ریاست بهزیستی شهرضا از خدمت‌رسانی به بیش از 200 دختر دارای معلولیت ذهنی در مرکز جامع مدرس تحت ‌نظارت این اداره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، «سید علی موسوی» در بازدید خادمان حرم حضرت معصومه (س) از این مرکز که به مناسبت هفته بهزیستی انجام‌شد، اظهار داشت: مرکز توانبخشی مدرس که از سال 1363 فعالیت خود را به عنوان جزیی از بخش دولتی آغاز نمود و پس از سال 13 به عنوان بخش خصوصی به صورت هیات امنایی به فعالیت ادامه داد؛ اکنون به بیش از 200‌ دختر دارای معلولیت ذهنی بالای 14 سال به صورت شبانه‌روزی و روزانه خدمات توانبخشی ارایه می نماید.

وی در ادامه هدف این مرکز را، آموزش توانبخشی در زمینه مهارت‌های خودیاری تا رسیدن به خودکفایی عنوان نمود و افزود: حضور موثر دختران دارای معلولیت ذهنی در جامعه به عنوان افرادی کارآمد با ایجاد توانایی اشتغال یا ازدواج،‌ پس از استعدادیابی و حرفه‌آموزی میسر می‌گردد.

موسوی هم‌چنین تصریح کرد: 25% از افراد تحت پوشش این مرکز را دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست تشکیل می‌دهند که در دو خانه کوچک ستاره و سپیده نگه‌داری می‌شوند و 50 نفر از ایشان تاکنون موفق به کسب گواهی مهارت فنی‌ و حرفه‌ای و جذب در بازار کار شده‌اند.

لازم به ذکر است خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) بعد از این این مرکز، از مرکز جامع سالمندان خانه رضوان نیز بازدید نمودند.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا

  

کد خبر 2236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد