در رسانه | ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شده است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

مشهد-ایرنا- حمیدرضا پوریوسف روز چهارشنبه در حاشیه آغاز بهره‌برداری از مجتمع خدمات رفاهی بین راهی باروس در نیشابور افزود: طی این مدت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ودیعه مسکن جهت رهن خانه به مددجویان زیرپوشش بهزیستی و ۴۰ میلیارد ریال در قالب کمک‌های بلاعوض به مراکز نگهداری معلولین و معتادان و خانه‌های فرزندان زیرپوشش بهزیستی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی با ۳۰۰ مرکز تجمعی و ۱۲ هزار نفر مقیم در این مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی وضعیت خاصی را دارد و اکثر این افراد آسیب پذیر هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعدادی از مراکز زیرپوشش بهزیستی مانند مهدهای کودک‌ که بر اثر شیوع کرونا دچار آسیب شده و دارای اجاره عقب افتاده هستند در قالب مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند که تعدادی هم برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: در راستای کمک به مهدهای کودک‌ پویش همدلی به همت نیکوکاران خراسان رضوی راه‌اندازی شده تا با تامین اجاره‌بها و حقوق کارکنان بخشی از نیازهایشان تامین شود.
فرماندار ویژه شهرستان نیشابور هم گفت: مجتمع خدمات رفاهی بین راهی باروس یک نمونه و الگو است و مجموعه مدیریت شهری باید این مسیر را ادامه دهد و ما نیز از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.
علیرضا قامتی افزود: ارائه سوغات و صنایع دستی نیشابور در این مجتمع‌ها باعث می‌شود زائران و گردشگرانی که از نیشابور عبور می‌کنند با فرهنگ این شهرستان آشنا شوند.
شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کد خبر 22282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد